eerste berichtje vanuit Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marian Raanhuis - WaarBenJij.nu eerste berichtje vanuit Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marian Raanhuis - WaarBenJij.nu

eerste berichtje vanuit Thailand

Door: Marian Raanhuis

Blijf op de hoogte en volg Marian

29 September 2012 | Thailand, Bangkok

Hoi allemaal,
hier ons eerste reisverslagje vanuit Thailand....

we begonnen onze reis in NL, oorspronkelijk zou onze vlucht richting Dubai om half 4 vertrekken, we zijn om half 10 vertrokken vanuit hengelo/Enschede. Helaas had onze vlucht wegens technische mankementen (lees: marian was niet blij....) 3 kwartier vertraging.
We zijn rond 16:14 vertrokken vanuit Schiphol.

Rond half 1 plaatselijke tijd (na 45 min rondjes te hebben gevlogen omdat het in Dubai spitsuur was en we niet konden landen) zijn we geland in Dubai. Super luxe luchthaven.... vol met airco.. NICE.

03:55 (plaatslijke tijd) Vertrokken we naar Kuala Lumpur.
om 14:30 (plaatselijke tijd, 7 uur later dan in NL) zijn we geland.
Trouwens heerlijk zo'n A 380 toestel. Films, muziek.. alles van het nieuwste van het nieuwste... we zijn nog nooit zo luxe gevlogen (lees, je eigen tv scherm) je eigen BACO en wijn :)

we zijn een dagje Kuala lumpur bezocht, hier hebben we voornamelijk de chineese wijk bezocht. En even gegeten, wat voor Marian niet zo'n denderdende maaltijd was (te scherp).

Daarna snel terug naar het vliegveld, om met een onluxe gammel toestel.... (scarry) te vertrekken naar onze bestemming voor nu: BANGKOK!!!) . We hadden het idee dat onze piloot de " afslag" in de lucht had gemist... want erg spoepel ging het niet.....
maar goed.. veilig geland..
om 23:30 zijn we dan veilig geland, in tegenstelling tot dubai. Rijdt er in Bangkok geen OV meer. Dus we moesten wel een taxi nemen... Niet tof.. want we zijn wel 100 rondjes door bangkok gereden.... wat een oplichters.
maar goed.. al met al met 45 min veilig aangekomen in ons Guesthouse: New Siam River side (motherfucker ;) )

Daarna hebben we heerlijk geslapen.
Dag 1 hebben we lekker relaxed gedaan, onze trip naar Chiang Mai geboekt, en onze fietstoch voor morgen. Tevens een beetje met de locals gepraat... het leuke is... iedereen heeft weer een ander verhaal haha.
(iedereen liegt)
@kim de kok: we zijn savons lekker met onze pootjes wezen hangen in DR fish!! dus onze voetjes zijn lekker schoongegeten door kleine viesje... hihi dat kriebelt!!! (ben je jaloers ;) )

Vandaag de dag (dag 2)
vanochtend vroeg op... klaar om met de fiets Bangkok te trotseren.
Te wachten stond ons een cultuur shock (zoals Ruud al zei )
Sochtend regende het echt erg. Maar toen we eenmaal begonnen met fietsen was het gelukkig droog.
We hadden en private tour met onze vrouwelijke gids Prem.
Wat een belevenis, we fietsden door smalle steegjes... we hebben wel 1000 verschillende luchtjes geroken (niet allemaal even fijn)..het ene moment fietsde je door een keuken van iemand, en het andere moment weer door een markt, of door een auto recycling gebeuren.
wat een indrukken :)
zelfs een vieze rat schoot onder mijn fietsje door.. dat was wel even gillen voor mij en eefje hihi.
Als eerst hebben we een Chineese tempel bezocht. Daarna zijn we de rivier over gestoken naar west bangkok, dit is meer het leefgebied van de mensen ipv het touristische/ werk gedeelte, Toen hebben we ook een katholieke kerk gezien waar op dat moment net een trouwerij plaats vond :).
Toen zijn we door gefiets naar de eerst Thaise/Chineese tempel in Bangkok, waar tevens de grootse zittende Budha van Bangkok te zien was. SUPPPPPPER mooi :)
Toen hebben we allemaal even de klok geluid (3 keer) voor goed geluk.
Aan het einde van onze fiets toch kwamen we een man met 3 bakken tegen: sidderalen (voor geld), Schilpadden (voor freedom) en visjes (voor geluk). Marian was erg blij dat ze niet voor consumptie waren, deze kon je voor 100 bath offeren, dus vrij laten in de rivier. (uiteraard hebben we dit niet gedaan ;) )

Dankzij onze lieve Prem kwamen we er achter dat alles veeeeeeeel goedkoper is per taxi boot (15 bath per ritje). Dus hebben we daarna onze reis vervolgd naar de Grand palace.
Hier moesten Mitchel en Eefje kleding lenen... want ze hadden korte broekjes aan.

@Femke! ik ben zooooo blij met de broek uit india! ideaal voor deze
gelegenheden.

We hebben hier de smaragten Budha gezien...
hier moesten we goed gaan zitten (NIET wijdbeens eefje ! ;) )
en daarna nog vele tempels gezien...erg bijzonder hoe dit allemaal is gemaakt.
het was op dit moment wel 40 graden.. dus ons getrakteerd op een echt hagendasz ijsje (hagenduur), ter waarde van maar liefst een enkeltje Bangkok - Chiang Mai (lekker duur!!)

pfff na deze hitte zijn we lekker gaan badderen in ons zwembad bij ons Guesthouse.

Vanavond zijn we lekker het bangkok nachtleven in gegeaan. Na een kwartier zoeken kwamen we op Koa Shan Road aan.
Vele leuke artikelen, en leuke cocktials barretjes.. Joehoe!!! :)
(lees, bloemenvazen en emmers ;) )

@ Thijs, we hebben wel wat leuks voor je gekocht... :)

Morgen avond gaat onze reis verder naar Chiang Mai met de trein, dus zullen jullie enkele dagen niets van ons vernemen... want we gaan de JUNGLE in!!! :)
(BACK 2 Basic)

zodra we weer op een internet locatie zijn,, laten we jullie natuurlijk wel even weten hoe het met ons gaat!

sawadika!!

liefs, eefje, mitchel en marian (en mr Jummy)

• 29 September 2012 - 22:19

Femke:

Hi lieve marian,
    Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen!
    Dit is wel bijzonder voor mij aangezien ik normaal altijd blog!!
    Je tovert een glimlach op mijn mond: thailand!
    Het is er geweldig :)
    Ik ben blij dat de poepbroek zijn werk doet!!
    En morgen met de trein...... Dan begint het reizen echt!!!
    Geniet met volle teugen, enne laat mij nog lang mee genieten!
    Ps gaan jullie alleen naar het noorden?
    Voor het zuiden heb ik heeeeel veeel tips:)
    Kus

• 30 September 2012 - 08:57

Benjamín :

Leuk om te lezen wat je allemaal hebt gedaan en mee gemaakt!
    Veel plezier nog!

Grtz Benja

• 30 September 2012 - 18:40

Karim:

Hoi Marian,
    Goed om te horen dat je het naar je zin hebt, ben eerlijk gezegd zelfs een beetje jaloers terwijl de echte reis nog moet beginnen. Je hebt in ieder geval je hilarische manier van uitdrukken meegenomen op je trip ;)
    Blijf genieten, ben benieuwd naar wat je nog meer zal meemaken.
    Uiteraard de groetjes aan Eefje en Mitchel, take care!

Karim

• 01 Oktober 2012 - 08:54

André Van Eeten:

Top!
    Leuk verslag, blijf ons af en toe op de hoogte houden!
    MvG,
    KPN

• 01 Oktober 2012 - 17:07

Ton / Ria / Henk:

Hey Marian

Fijn om iets van jullie gehoord te hebben.
    Als ik dit allemaal lees begint het overal te jeuken (Ria) haha
    Meid geniet ervan en doe de groetjes aan iedereen en verdwaal niet in de rimboe

Groetjes / Kusjes
    Uit Bentelo

P.S Karin heeft haar theorie gehaalt :)
    Komt vast door het 3x klokje luiden

Tot gauw Horens

• 01 Oktober 2012 - 18:21

Thijs:

Wat snel zeg zeg, nu al een cadeau. Veel plezier daar ik, blijf dit hele gebeuren volgen hoor.

• 01 Oktober 2012 - 19:17

Anseline:

Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven, echt een cultuurshock, als ik dit zo lees. (staat mij ook gauw te wachten), ik wens jullie heel veel plezier en avontuur. groetjes, Anseline

• 01 Oktober 2012 - 20:00

Ria T:

Gaaf om mee te lezen, ga vooral door!
    Geniet met volle teugen, ik geniet met jullie mee via dit verslag.