Terug uit de Jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marian Raanhuis - WaarBenJij.nu Terug uit de Jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marian Raanhuis - WaarBenJij.nu

Terug uit de Jungle

Blijf op de hoogte en volg Marian

04 Oktober 2012 | Thailand, Chiang Mai

Daar gingen we dan OP naar de jungle. Samen met nog 3 andere reis genootjes. Vera en Caroline uit NL en Allen uit Australie. Het was dik 2 uur rijden naar de jungle. Daar een maal aangekomen was het Slippers aan en dat betekende: water. Het eerste stuk door een stroompje gelopen. Erg verfrissend. De gids die we mee hadden (Cha) liet ons onderweg allemaal planten zien die weer een genees krachtige werking hadden. Ook hebben we een GIGA spin gezien (jakkie bah). Na 1 uur lopen was het tijd om even te lunchen, we stopten bij een klein watervalletje, waar we heerlijk op de stenen konden uitrusten. Cha onze gids had pakketjes rijst mee genomen gewikkeld in bananen bladeren en we kregen allemaal 2 banaantjes. ZO dat was smullen. Daarna was het tijd om onze wandelschoenen aan te doen. En echt de jungle te trotseren. Smalle paadjes en veel berg opwaards. We kwamen onderweg nog zoetwater krabbetjes tegen en je hoorde de hele tijd een soort van tandarts boor geluid. Maar dat bleek een insect te zijn die dat kei harde geluid maakte.
Een half uur voor onze eindbestemming van die dag zijn we gestopt bij een rijstveld. En konden we in zo'n hutje even zitten. Daar hebben we wat vruchten geproefd die Cha voor ons uit een boom had geplukt. (muffin vrucht) Deze was erg zuur en dat vonden mijn tanden niet zo leuk :(. De rijst velden die in deze jungle staan zijn puur voor eigen consumptie voor de mensen die daar wonen, het verbouwen van rijst duurt maar liefst 5 maanden!.
Toen was het tijd om naar ons overnachtingsplaatsje te gaan. Het was maar een half uurtje lopen.. maar alleen maar berg opwaards. Mitchel had het er moeilijk mee. En was dol gelukkig toen we er eenmaal waren.
Welkom bij de Karen stam. Een dorpje met maar 21 inwoners. Er was een wc (lees: gat in de grond) er was een douche (Lees: een pijp waar koud water vanuit de bergen gutsde) en we konden slapen (op een houtenplank).
Eerst hebben we lekker lokaal gegeten. En er werd heerlijk voor ons gekookt. Daarna was het tijd tijdens kaarslicht nog even na te praten. Het werd al donker, en het was volle maan. Erg mooi om mee te maken. En al die geluiden uit de jungle te horen.
Onze nacht was niet echt plezierig. Slapen op een houten plankje met een klamboe is toch wel anders dan je gewent bent van huis. Dus wel een beetje last van spierpijn.... (zere botten)

De volgende dag kregen we een goed ontbijt en was het tijd om weer verder te gaan. Onze 3 reis genootjes hadden een 3 daagse trip geboekt. Dus we gingen verder met een nieuwe gids.. die GEEN engels sprak. Niet erg plezant.
Eerst 2,5 uur gelopen door hele " slippely" (slippery (glad dus) ) weggetjes. En onze gids had flink de pas er in op zijn slippers... pffff wat was het warm. Daarna kwamen we aan bij een waterval (na 3 x verkeerd te zijn gelopen, ja ja wat voelde we ons veilig bij onze niet engels sprekende gids) We hebben hier een verfrissende duik genomen... en zijn toen weer verder gegaan. Het zou eigenlijk nog een half uurtje lopen moeten zijn naar onze eind bestemming. Maar je raad het al. Onze gids was de weg kwijt en liep de hele tijd te bellen.... Mitchel is met gids en al nog een keer flink gevallen.. (wat hebben we gelachen.. haha) Uiteindelijk na 1.5 uur kwamen we iemand tegen met een oude truck die ons oppikkte en onze naar het bamboe raften bracht... ERG gaaf. op wat bamboe plankjes de rivier af... Eefje had perongeluk haar camera nog mee.. maar dat resulteerde wel in mooie foto's / filmpjes.
Na een nat pak, was het tijd om een hapje te eten. Met een volle maag was het tijd om de olifanten te zien. Een kerel vroeg aan mij: would you like to sit on the neck.. " Ik zei maar: Yes. Maar wat bleek. 2 mochten er in het karretje.. en 1 moest achter de gids zitten. Dus op de nek van de olifant. Pfff dat was wel even eng.. en die haren prikken op je benen joh! en zijn oren sloegen elke keer tegen mijn benen aan.. naja een hele ervaring. Liet je je slipper vallen.. geen probleem onze 25 jaar jonge olifant "ladyboy" pikte deze vakkundig weer op. Achterop zitten was volgens eefje en mitchel ook niet zo prettig... je had het gevoel dat je er elk moment uit kon vallen.. dus goed vasthouden geblazen. Het " leukste" was nog toen de gids vroeg of hij een foto mocht maken, wij natuurlijk ja zeggen. Wat doet die man.. HOP gaat zo van die olifant af... zitten we daar.. alleen op zo'n kolosaal beest.. pfff wel een beetje eng. en ik was maar al te blij dat toen hij weer terug was. Ook zijn we nog het water in gegaan... en de bedoeling was: NO shower.. maar we kregen er wel 1 van "ladyboy". Na het rijden mochten we bij de andere olifanten kijken en aaien.. erg leuk want er was ook nog een jong olifantje te bewonderen.
Hierna was het tijd om weer naar ons hostel te gaan.
Even lekker douchen/badderen.
Savonds hebben we lang nog na gekletst en gedronken bij ons hostel en kwamen we nog een nederlands stel tegen waar wel een paar uur mee hebben geklets.. ERG gezellig.
Ik weet trouwens niet wat die medicatie met mij doet. Maar ik raadde in 1 keer de juiste leeftijden van het NL stelletje en ik wist ook 1 keer te raden hoeveel we nog in de pot hadden zitten... Beangstigend hoor..
Toen het 10 uur was knorden onze maagjes wel. Dus HOP het stadje in en even wat gegeten en lekker de local market afgestruind. Eefje heeft ook een " poepbroek" gescoord en nieuwe slippers. En mittie en ik hebben: Ja ja foute nep Ray Ban zonnebrillen gescoord.
Daarna was het sleeping time!

Vandaag wordt het een chill dagje. En gaan we naar een ander Hostel.... lekker even wat variatie.
Dit weekend vertrekken we naar de eilanden.

Sawadee!
tot snel

Liefs Eefje, Marian en Mitchel

@Femke, bedankt voor de tips :)
kho phanang gaan we zowiezo heen, alleen helaas geen full moon party voor ons... want die is er dan niet. Dat gebouw wat je zei in Bangkok, daar zijn we geweest. Maar dat was alleen savonds open en we waren daar smiddags helaas... en hebben we toch mogen kijken op de 65ste verdieping.. super mooi idd.

  • 04 Oktober 2012 - 09:35

    Anseline:

    wat ontzettend leuk om je reisverslag te lezen, wat maken jullie veel bijzondere dingen mee, lijkt me geweldig, alleen die beesten en dat slapen op een houten bankje onder een klamboe, dat lijkt me niets, maar ja, dat hoort er wel bij.
    heel veel plezier, onder de cases, zal ik aan jullie reisavonturen denken. de hartelijke groeten aan Eefje en Mitchel.

    groetjes,
    Anseline

  • 04 Oktober 2012 - 12:28

    Ton:

    "Ik weet trouwens niet wat die medicatie met mij doet. Maar ik raadde in 1 keer de juiste leeftijden van het NL stelletje en ik wist ook 1 keer te raden hoeveel we nog in de pot hadden zitten... Beangstigend hoor.."

    WooW Scary even kijken

    Aan welk getal denk ik nu?
    Win ik ooit de loterij? Zo ja welke datum en jaar

    Haha

    Have fun sis!

  • 04 Oktober 2012 - 14:03

    Danielle:

    Hoi Marian,

    Leuk om jullie reisverslag te lezen... Daar zit je dan ineens zonder gids op zo'n olifant! Geweldige reis lijkt me... ik wens jullie nog heel veel plezier in het verre Thailand! Groetjes aan de anderen.... En blijf schrijven, hè? Zodat we weten wat jullie allemaal beleven daar.

    Groetjes,
    Danielle

  • 04 Oktober 2012 - 18:27

    Femke:

    Dag werekdreiziger!
    Zo, je reisje loopt lekker:) vol op standje relax :)
    Ik heb tegrn steef gezegd dat ik dit jaar ook zeker weer naar een kand wil met ollies! Wat zijn die beestje mooi, zucht....
    Don't worry!! Als er geen full-moon dan vast wel een half-moon of gewoon omdat het kan" uit een emmertje drinken"!
    Liefs
    Fem

  • 05 Oktober 2012 - 21:59

    MM:

    klinkt als Expeditie Raanhuis :-) kuurtje wel helemaal afmaken, Keep on rocking X !

  • 06 Oktober 2012 - 19:31

    Karim:

    Al zoveel meegemaakt in zo'n korte tijd! Klinkt wel erg leuk allemaal. Veel plezier, kan niet wachten tot het volgende reisverslag.

    Liefs,
    Karim

  • 08 Oktober 2012 - 14:48

    Marian Raanhuis:

    @Anseline:
    Ja leuk he :)
    ik zal je de foto's laten zien zodra ik terug ben.

    @Danielle, Dank je wel :)

    @ekmefje
    Ollies zijn zooo cute!!!
    Emmertje drinken is gelukt hoor :)

    @ Martin.
    Kuurtje netjes afgemaakt :) ik mag weer aan de cocktails...

    @Karim

    volgende keer ga je mee!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marian

Hallo, welkom op mijn profiel. Hier vind je mijn reisverslagen. Veel leesplezier!

Actief sinds 26 Sept. 2012
Verslag gelezen: 1136
Totaal aantal bezoekers 27897

Voorgaande reizen:

23 September 2016 - 17 Oktober 2016

Down under - Australie

29 September 2015 - 21 Oktober 2015

Florida & the Bahamas

25 September 2014 - 16 Oktober 2014

Marian en Sanne verkennen Indonesië

17 November 2013 - 10 December 2013

USA here we come!

26 September 2012 - 16 Oktober 2012

Mijn eerste verre reis naar Thailand

Landen bezocht: