Koh Tao en Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marian Raanhuis - WaarBenJij.nu Koh Tao en Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marian Raanhuis - WaarBenJij.nu

Koh Tao en Maleisie

Door: Marian Raanhuis

Blijf op de hoogte en volg Marian

15 Oktober 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Zoooo daar ben ik weer....

Aller eerst natuurlijk het duiken op Koh Tao...
Mmmm ik was super gespannen. Het opstaan met fles was al lachen. "Klein meisje met zo'n grote fles..". Natalie liet ons bewust nie helpen. En ik moest op mijn tenen gaan staan om die zware fles uit het standaardje te krijgen.
Toen de flippers aan. Linker hand op je loden riem. En andere hand op je inhaler en masker grote stap voor uit en dan *plons* .
Daarna je pak op blazen en dobberen. En toen was ik al een stuk relaxder..
Daarna eerst een heel stuk zwemmen naar het strand. Daar eenmaal aangekomen hadden we de flinke cleaner visjes aan onze beentjes hangen. Dat doet zeer kan ik je vertellen... *au* Ze bijten precies op je wondjes... :(
In het ondiepe water volgden wat oefeningen. Toen we die allemaal hadden gedaan.. Was het zo ver... Op naar beneden. De eerste keer ging ik te snel naar beneden en vergat ik te klaren. Dus weer als een speer naar boven.. De 2e keer ging een stuk soepeler. En daar sta je dan.. Op de Zee bodem. Het zwemmen was gaaf... Mooi koraal. Mooie visjes in allerlei kleurtjes. Zwermen visjes. Grappige koraaltjes die zich in en uit trekken... Je kijkt naar links, recht en boven je... Het lijkt dan zoo onwerkelijk.
Een maal uit het water (wat is zo'n fles zwaar) vroeg ze of ik nog een keer wou: was zo enthousiast dus een dikke ja!! :).
Dus een paar dagen later zou ik nog een keer gaan.
We zijn deze duik 7 metertjes diep gegaan... En hebben 36 min onder water gezeten.

Savonds hebben we de duiters Martin mogen leren kennen waar we veel mee gepraat hebben en ons leuke tips heeft gedaan mbt uitkijkpunten.
En hij heeft ons kennis laten maken met een leuk kaartspel.

Woensdag:
Mitchel was weer duiken... Bezig om zijn advanced te halen...
En aangezien het Super mooi weer was werd het een "ik plof op het strand" dagje... HEERLIJK!! Ben zelfs nog ietsjes bruin geworden.
Tevens heb ik vriendjes gemaakt met 2 hele lieve zwarte honden die we Koh en Tao genoemd hebben..
Savonds zijn we samen met Martin naar de Castel Party geweest... Dat was wel even een stukje lopen in het donker.. En wie gingen er ook mee?? Inderdaad: Koh en Tao.... Honden in een club... Haha
De locatie was super... Een kasteel omgetoverd tot een soort van Club... Heerlijke muziek. Lekker drinken... And a lot of boys... Wat willen we nog meer...? Naja mitchel had wel iets meer vrouwen willen zien natuurlijk...
Maar wat hebben we het leuk gehad! :). Al met al lagen we om 4 uur pas in bedje. En koh en Tao hadden ons netjes weer naar huis begeleid. Super cute!

Donderdag;
Ja ja en om 10 uur moesten we weer op de duikschool zijn... Voor mijn 2e duik! :) Moe was ik wel... Maar dat is geheel weg als je eenmaal in het water ligt.
Eefje kon helaas niet mee duiken, ze had last van de oren. En ze is dus die dag op de boot gebleven. Ik heb samen met Mitchel en Natalie (instructeur) gedoken.. En natuurlijk weer geweldig! En nog dieper geweest! 12 meter! Van allerlei super gave dingen gezien... 1 ding weet ik wel. Volgend jaar ga ik zeker ook mijn Padi halen... :). (Oh en heb ook nog een 2e duik gedaan die dag, dus zit al op 3 duiken)

Oh en trouwens... Ff een weetje: Zee sterren zie je alleen snacht... Dus van Spongepop klopt geen snars... Stomme patrick. Haha.

Savonds hebben we afgeteld... Want wie was er vrijdag jarig... Mittie! Lekker wat gedronken en daarna weer lekker slapen.

Vrijdag;
De laatste dag op Koh Tao ...
Mitchels huisje was versierd met vlaggetjes.
En het was tijd voor iets leuks... Scootertjes gehuurd.
Man wat gaaf! Beetje rond crossen over smalle steile weggetjes.. Wat een kick. We hebben fantastiche mooie locaties bezocht. Man wat ben ik verliefd geworden op Koh Tao.
Doe mij maar zo'n primitief huisje aan het strand en ik vermaak me wel ;).

Savonds om 9 uur was het tijd om helaas Koh Tao te verlaten...
We hebben afscheid genomen van Martin. En de honden hebben ons uitgezwaaid vanaf de pier.
Daar zaten we dan. Op de nachtboot... Het leek wel zo'n slaven boot haha. Allemaal matrassen op een rij... En ieders had een nummertje... Pfff mijn nachtrust was slecht..... Maar al met al weer een bijzondere ervaring.
Half 6 sochtend kwamen we aan... En na 3 keer overgestapt te zijn op verschillende bussen waren we dan ook eindelijk op het vliegveld in Suratani. We vlogen pas om 12... Dus al met al was dit een reis dagje...
Na 1,5 vliegen waren we dan in Maleisie.
Aller eerst.. Honger!! Op naar de MAC... Ja sorry. Maar nu ik de 55 kg punt hebt bereikt mag er echt wel wat bij... O o ohw wat was die burger lekker :) .
We gingen naar de hostel waar mitchel vorig jaar ook was geweest... En zijn richtings gevoel was briljant! In 1 x gevonden! Terwijl het best wel lastig te vinden is.
Hier werden we hartelijk ontvangen door de eigenaresse suzie en haar 3 jarige dochter Zaza. Die we allemaal in ons hartje hebben gesloten. Wat een lief en pienter kindje :)

Savonds toch nog even de stad in geweest. We hebben de Petronas twin towers gezien by night. Erg mooi :)

Zondag:
De volgende dag zijn we na een heerlijk ontbijtje en een knuffel van zaza de twin towers opnieuw gaan bekijken. En we zijn ook even binnen geweest...
En ik heb daar mijn eerste ECHTE officiële F1 polo shirt gescoord!! *vreugde dansje*
@Jo.. Ze zijn hier mercedes fan... Dus ook schummie fan.. Wat ik wel raar vind... Mercedes vs Maleisie?? Maar wel leuk om te zien :).

Je kon de torens wel in maar dat koste meer dan 20 euro... En dat alleen voor een uitzichtje?? Nee bedankt...

Savonds zijn we een groot waren huis geweest. Waar ze zelfs een achtbaan binnen hadden! Helaas was de achtbaan dicht :(. Maar we hadden ieder voor zich ff een uurtje om alleen de shopping wahala te doorlopen... Haha. Geweldig :). Ben alle kleding/schoenen etc zaakjes maar es afgegaan. Mittie de mannen zaakjes (electronica) en eefje heeft het uurtje door gebracht in de Starbucks.

Savonds hebben we eens heerlijk mexicaans gegeten... Een keertje wat anders ;)

Savonds kreeg ik wat minder nieuws...
Mijn lieve eigenwijze zusje had een auto ongeluk gehad. 3 x over de kop...
Ze ligt momenteel nog steeds in het ziekenhuis en wordt in slaap gehouden... Ze reageert al wel op het verzoek om te "knijpen"... Dus dat is positief volgens de dokters... Maar goed, ik kan je wel vertellen... Dan is NL ineens heel ver weg...
Mijn reisgenootjes hebben me goed opgevangen. En ik had ook lieve steun via de whats app. Thanks Karim en Frido. :)

Ik heb afgelopen nacht niet of nauwelijks geslapen :(... Maar goed.. Is begrijpelijk.

Vandaag zijn we naar de Bata caves geweest... Veel trappen op..was een soort van tempel in de grotten.. En daar waren ook aapjes!! Voor het eerst dus aapjes in het wild gezien.
Daarna zijn we nog een indiase wijk door gelopen... Mmmm misschien reis ik volgend jaar wel naar India,... Hihi
@ekmefje, dan kom ik bij u tips scoren!!

Nou daar zit ik dan... Tis hier 6 uur later dan in NL... Tijd om de spullen te pakken en om naar huis te gaan...
Gemengde gevoelens...
Aan de ene kant wil ik dolgraag naar huis. Aan de andere kant wil ik niet weg... Maar het moet.
Vanacht om 2:00 lokale tijd vertrekken we. Een dikke 6 uur vliegen zijn we in Dubai. Dan daar een 4 uur duren de tussenstop... En dan weer een dikke 7 uur vliegen op weg naar Amsterdam...
Uit eindelijk zullen we als het goed is om half 2 smiddags landen...

Kan niet wachten om Saar een dikke knuffel te geven!! En natuurlijk mijn lieve vriendkes ook!!
En dan *hup* langs zusje lief...

en daarna zoals Frido zo mooi tegen mij zei: "flipflops uit, flaptop aan".
Werk wacht donderdag al weer op mij...
(Daar heb ik trouwens ook wel weer zin in... :) )


Zodra ik in NL ben zal ik wat foto's toe voegen aan deze blog van de vakantie.. :)

Pffff tis wel een hele lange blog geworden he... En ook nog eens getypt op mijn telefoon.... (Zere vingers)

Nou tot in NL lieve mensen!


  • 15 Oktober 2012 - 17:19

    Femke:

    Lieve marian,

    Wat is je reis snel voorbij gegaan!
    Stop al je herinneringen in je rugzak en kom veilig thuis!
    India:) als je gaat weet je mij te vinden!
    Ik heb genoten van je verslag!!
    Nu weer lekker naar huis; in je eigen bed, kast waar je kleren inliggen, schone wc, koelkast, je familie, saar enz.
    Die verlangens om tw blijven zorgen ervoor dat je volgend jaar weer een verre en spannende reis gaat maken!
    Kus

  • 15 Oktober 2012 - 17:19

    Femke:

    Lieve marian,

    Wat is je reis snel voorbij gegaan!
    Stop al je herinneringen in je rugzak en kom veilig thuis!
    India:) als je gaat weet je mij te vinden!
    Ik heb genoten van je verslag!!
    Nu weer lekker naar huis; in je eigen bed, kast waar je kleren inliggen, schone wc, koelkast, je familie, saar enz.
    Die verlangens om tw blijven zorgen ervoor dat je volgend jaar weer een verre en spannende reis gaat maken!
    Kus

  • 15 Oktober 2012 - 18:50

    Karim:

    Wow, wat een reisverslag.. Alsof ik er zelf bij ben geweest.. De volgende keer dan maar ;)
    Wens jullie een goede en veilige reis terug.

  • 15 Oktober 2012 - 19:41

    MM:

    Hé Raantje,

    Klinkt als een super vakantie !!! Leuk hoor !!
    Wel schrikken van je zusje pffff
    Sterkte en een goeie reis.

    Tot snel !




  • 15 Oktober 2012 - 20:05

    Danielle:

    Hoi Marian,

    Leuk om weer te lezen wat jullie allemaal mee hebben gemaakt... Lijkt me een erg bijzondere reis die jullie hebben gemaakt. Wel schrikken van je zus. Beterschap voor haar!

    Groetjes
    Daniëlle

  • 15 Oktober 2012 - 22:21

    Elaine:

    hey meissie,

    fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad en zoveel gedaan!!.
    ben benieuwd naar de foto's.
    heb veel herkenbare dingen gelezen :)
    dan gaat zo'n vakantie toch wel snel he

    zie je snel en sterkte met je zus

    xx

  • 17 Oktober 2012 - 11:39

    Anseline:

    Hey Marian,

    Fijn dat jullie het zo mooi hebben gehad, hopelijk gaat het vlug wat beterder met je zus.

    Zie je gauw, liefs, Anseline

  • 17 Oktober 2012 - 11:39

    Anseline:

    Hey Marian,

    Fijn dat jullie het zo mooi hebben gehad, hopelijk gaat het vlug wat beterder met je zus.

    Zie je gauw, liefs, Anseline

  • 17 Oktober 2012 - 11:39

    Anseline:

    Hey Marian,

    Fijn dat jullie het zo mooi hebben gehad, hopelijk gaat het vlug wat beterder met je zus.

    Zie je gauw, liefs, Anseline

  • 17 Oktober 2012 - 15:17

    Mar Hier Een Berichtje Van Je Moeder:

    schat je hebtgeweldig genoten lees ik ben heel blij dat je de reis hebt kunnen afmaken maar was ook wel weer blij om je in mijn armen te houden zie je gauw gr mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marian

Hallo, welkom op mijn profiel. Hier vind je mijn reisverslagen. Veel leesplezier!

Actief sinds 26 Sept. 2012
Verslag gelezen: 1542
Totaal aantal bezoekers 27902

Voorgaande reizen:

23 September 2016 - 17 Oktober 2016

Down under - Australie

29 September 2015 - 21 Oktober 2015

Florida & the Bahamas

25 September 2014 - 16 Oktober 2014

Marian en Sanne verkennen Indonesië

17 November 2013 - 10 December 2013

USA here we come!

26 September 2012 - 16 Oktober 2012

Mijn eerste verre reis naar Thailand

Landen bezocht: