"eiland Hoppen" - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Marian Raanhuis - WaarBenJij.nu "eiland Hoppen" - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Marian Raanhuis - WaarBenJij.nu

"eiland Hoppen"

Door: Marian Raanhuis

Blijf op de hoogte en volg Marian

08 Oktober 2012 | Thailand, Koh Tao

Hallo, hier ben ik weer...
hier weer een update.

Ons nieuwe hostel in Chian Mai was wel te doen...
Stapel bedden.. en ik mocht boven in.
we sliepen met nog 3 engelse dudes op de kamer..
de party animals.. naja Animals... er zat 1 party FOOL tussen.. die snacht gewoon niet terug kwam haha tot 2x toe... haha.
In Chiang Mai zijn we na ons relaxed dagje de volgende dag vroeg op gestaan.
het was tijd voor een zippline ervaring.
dit betekende: de bomen in. En dan van een kabel van de ene boom naar de andere boom... zo ongeveer op 40 meter hoogte.. ERG gaaf...
en op het laatst naar beneden abseilen...
Zeker voor herhaling vatbaar. :)
We hebben ook de thaise delicatesse gegeten.. " slippely rijst met mango" JAKKIE BAH!
Savonds weer de night market op geweest. En daar een Cabaret " lady boy show" mogen bewonderen.. ja ja je leest het goed... Mannen gekleed als vrouwen.. wat hebben we gelachen... :)
"Madonna" ging zelfs bij mij op schoot zitten tijdens haar liedje. haha

Op zaterdag hebben we het Noorden verlaten en ging onze toch naar het zuiden: OP naar de de eilanden..
We deden dit per vliegtuig.. De landing was echt ENG... ik dacht nog ff.. we gaan dr aan.. zo " plof" de zee in.. maar het ging na heel wat geschommel gelukkig goed :)
Na daarna nog een bootreisje kwamen we aan bij ons eerste eiland.
Koh Pan-hnang.
We hebben deze 2 dagen niet veel bijzonders gedaan. Lekker relaxen :)
We hadden een leuk huisje op palen, met hangmat. En 2 min loop afstand van het strand. (oh en onze buurman was een flink afgetrainde badboy duiker.. dus eefje had wat om naar te kijken ;) )
Daar een geweldig gezellig cocktail barretje gevonden.. :) En er trad nog een live bandje op.. al met al prima vermaakt. AL bleef de zon deze 2 daagjes wel achter de wolkjes helaas..
Mittie heeft zijn eigen bucket (emmertje) nog aangeschaft.. en helemaal leeg gedronken... en we hebben voor het eerst mijn verjaardagscadeau van tris es gespeelt (kaartspel kolonisten van katan)
@Tris, bedankt! super leuk spel! :)
Savonds veel buiten gezeten. En we hadden visite van 2 harry's.. 2 gekko's of salamandertjes.. hihi erg leuke beessies.

Vandaag (maandag) zijn we vertrokken naar ons volgende eiland: Koh Tao.
(we werden in een caddy met open Achterbak geploft. en gingen met volle snelheid naar de boot, iets wat in NL nooit zou mogen haha. ME LOVE Thailand... Heerlijk. de wind door je haren en gaan! )

Aangezien Koh Tao HET duik eiland is van Thailand... gaat mitchel hier natuurlijk zijn "advanced" halen. Dus die zijn we een paar dagen overdag " kwijt".
Tis ook belangrijk dat iedereen zijn eigen ding hier kan doen. Dus eigenlijk is dit wel even super lekker vinden wij.
De duikschool is nederlands, dus alleen nog maar prettiger.
Aangezien het mij zo vaak is gezegt ga ik er ook maar eens aan geloven. Morgen ga ik samen met eefje onze eerste introductie duik doen.. en gelijk het open water in.. SPANNEND :)

Onze huisjes zijn weer lekker basic maar kijkenuit op het stand... super mooi :) We hebben zelfs Warm water (en dat schijnt heel bijzonder te zijn, hier op het eiland... )
voorlopig blijven we hier dus wel een paar dagen.

Nou dat was het dan voor nu.
oh ja nog ff mijn gezondheid.
Kaak doet nog zeer. Wel stukken minder.. lang leve de pijnstillers.
De muggel LOVE me.. hoe hard ik ook smeer :( maar goed, dat hoort er bij..

Nou ik blog snel weer!

Liefs Marian
(en eefje en mittie)


@Helma W. Ik heb nog steeds geen zijde kunnen vinden.. :( maar mijn zoektocht is niet over... ik blijf mijn best doen. xxx


@ anderen. ik heb de reacties deze keer op de vorige blog onder deze blog als reactie geplaatst.
xxxliefs.

  • 08 Oktober 2012 - 15:28

    MM:

    Dit seizoen dus toch nog in een hangmatje ;-)

  • 08 Oktober 2012 - 22:17

    Marlou:

    Leuk meis :)!!! Je bent een goede blogger, Heerlijk hoe je geniet met Eefje en Mittie!!!! XXX

  • 08 Oktober 2012 - 22:17

    Marlou:

    Leuk meis :)!!! Je bent een goede blogger, Heerlijk hoe je geniet met Eefje en Mittie!!!! XXX

  • 09 Oktober 2012 - 08:55

    Drevane:

    Mooie vakantie, mooie verhalen, TOP!

  • 09 Oktober 2012 - 18:59

    Fam Raanhuis:

    mar lieve schat geniet er zo van jouw verhalen kun je wel een boek van maken.
    ben nog niet jaloers maar dat begrijp jij wel.pas een beetje op met jouw tand .verder gaat t hier goed groetjes aan allemaal pap mam

  • 12 Oktober 2012 - 20:57

    Anseline:

    Hoi Marian, jullie hebben volgens mij een heerlijke vakantie, veel afwisseling, leuk om te lezen, wat je allemaal gedaan hebt, knap hoor, dat je durft te duiken, ik zou het denk ik niet doen, ben veel te bang, dat het ademhalen niet goed zal gaan, over een weekje gaan wij ook, wij zien elkaar denk ik net niet. Doe de hartelijke groeten aan Eefje en Mitchel, drink vanavond maar lekker een borrel op zijn 26e verjaardag. Groetjes, Anseline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marian

Hallo, welkom op mijn profiel. Hier vind je mijn reisverslagen. Veel leesplezier!

Actief sinds 26 Sept. 2012
Verslag gelezen: 569
Totaal aantal bezoekers 27898

Voorgaande reizen:

23 September 2016 - 17 Oktober 2016

Down under - Australie

29 September 2015 - 21 Oktober 2015

Florida & the Bahamas

25 September 2014 - 16 Oktober 2014

Marian en Sanne verkennen Indonesië

17 November 2013 - 10 December 2013

USA here we come!

26 September 2012 - 16 Oktober 2012

Mijn eerste verre reis naar Thailand

Landen bezocht: