Van links rijden tot het strand zien - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marian Raanhuis - WaarBenJij.nu Van links rijden tot het strand zien - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marian Raanhuis - WaarBenJij.nu

Van links rijden tot het strand zien

Blijf op de hoogte en volg Marian

10 Oktober 2016 | Australië, Brisbane

Toen we eenmaal aankwamen op het vliegveld in Brisbane voelde we ons denk ik al aardig thuis. We wouden zo het vliegveld aflopen en opzoek naar onze huurauto, dat Mitchel ineens zegt; vergeten we niet iets? Ik kijk hem vragend aan... "De koffers.." Zegt ie. Toen moesten we wel lachen. Dus hup terug het vliegveld in, koffers opgehaald en onze huur auto opgehaald. Een mooie witte Honda CRV, inmiddels heeft hij een bijnaam: Hanzzie. En wie mocht er al eerste rijden? Ik! Brrrrr. Zit het stuur al aan de verkeerde kant. En dan moet je ook nog eens links rijden op de weg. Dat was toch wel erg onwennig de eerste keer. Ik was ook niet het meest gezellige gezelschap, gezien ik behoorlijk op me zelf aan het foeteren was als ik weer een afslag had gemist. Maar goed na een uurtje kwamen we veilig aan in ons motel.
Waar we maar eens op zoek gingen naar een supermarkt. Om er even later achter te komen dat dat lopend toch best wel ver is hebben we toch maar de auto gepakt. Deze keer was Mitchel aan de beurt. En die moest ook wel ff wennen. Maar we kwamen veilig aan bij de super markt. Een Aldi haha. Ook die kennen ze hier.
De keuze is natuurlijk niet reuze. Maar met dank aan de Aldi heeft Mitchel die avond een heerlijke pasta in elkaar gedraaid. Jummy! Voor het eerste keer zelf gekookt op deze vakantie.

De vrijdag zijn we naar het Lamington natuurpark gereden waar we een mooie wandeling hebben gemaakt, ook soms wel een enge met al die smalle paadjes. Op een gegeven moment riep Mitchel; Slang. En liep rustig terug. Ik heel voorzichtig kijken natuurlijk. Het leek in eerste instantie op een slang die half op het pad kroop. Maar als je iets beter keek zag je dat het pootjes had. Ik denk dat het een soort van een hagedis was ofzo. Nou na een paar keer in je handen te hebben geklapt liep meneertje lizzard weer lekker het bos in. Het was een mooie wandeling. We zijn zelfs onderweg nog een Walibi tegen gekomen.
De rest van de middag/ avond voelde ik me niet echt lekker dus gebben het voor de rest van de dag lekker rustig aan gedaan.

Zaterdags zijn we naar de andere kant gereden van het Lamington park; de green mountains. Was een aardige rit (uurtje of 2) en het laatste uur reed je als maar de berg verder op. Met van die leuke haarspeldbochten waar je niet ziet of er evt tegemoetkomend verkeer of je af komt, en als je naar links kijkt je recht in de steile afgrond kijkt. Op de tocht naar boven kwamen we een alpaca boerderij tegen. Daar natuurlijk even gestopt en die beestjes ook even goed bekeken. Je ziet deze beestjes wel meer in Australië. Erg leuk, en zacht dat ze zijn :) .
Eenmaal aangekomen bij het lamington park hebben we nog een korte wandeling gemaakt, tree top walk. Dan wandel je letterlijk tussen de boomtoppen op ongeveer 16 meter hoogte, van de grond op een wankel bruggetje. We zijn weer een wild dier tegen gekomen; een kalkoen. Die we trouwens de komende vakantie dagen wel meer zagen.
Toen we "klaar" waren met het park zijn we richting de goldcoast gereden.
En wat zagen we daar, het strand! Mooi hoor. Lekker even rondje gewandeld en door het zand gelopen. Er vond zelfs een bruiloft plaats op het strand, heel idyllisch, daar natuurlijk ook nog even gekeken.
Waarna we weer terug reden richting brisbane. En blijkbaar op een industrie terein onze overnachting hadden. Het was volgensmij meer iets voor truckers die daar normaal overnachten. De sleutel kon je ophalen aan de bar, waar aardig wat mensen waren, die aardig al wat hadden genuttigd en druk bezig waren met het wedden op paarden races etc. Heel gezellig allemaal haha. Toen we eenmaal in onze kamer aankwamen trof ik een spin aan in de badkamer. (Gilletje geslagen) Mitchel heeft er toen een slipper (stuk of 4) op gegooid, toen ie dacht dat ie dood was, geprobeerd met een papiertje op te pakken, maar je raadt het al. Dat leuke beestje leefde nog. Dus toch nog een slipper er op gegooid en toen was het beestje echt dood.
Krijg je toch een beetje de kriebels van haha.
In het hotel hadden ze geen WiFi, je kon het doen met een utp kabel die er lag, maar ja, die past niet in mijn telefoon haha. Dus zijn we maar even naar de mcDonalds gereden. Gegeten en daar even ons volgend motel geboekt.

Zondag zijn we naar Noosa gereden.
Leuk plaatsje. Waar we een motor bootje hebben gehuurd en lekker de middag over het water hebben gevaren. Onderweg kwamen we nog een auto show met oldtimers tegen, dus het bootje maar even aangemeerd en een rondje daar gelopen. Heerlijk zeg, dat voelt nou echt als vrijheid. Lekker je eigen ding doen, je eigen plan maken. Tijdens het varen hebben we ook nog een adelaars nest gespot. Met adelaar. Wat zijn die beestjes groot. Prachtig om te zien.
Het water is soms erg ondiep. (Soms nog naar net een halve meter) Dus scheelde niet echt veel of we zaten ook nog eens bijna vast. Wel bizar hoor dat het op zo'n groot meer het water zo laag is. Maar dat komt natuurlijk ook doordat het regen seizoen nog niet is gestart.
Na het bezoek aan noosa, zijn we naar het stadje gympie gereden. Daar heeft Mitchel het lekkerste gegeten van deze hele vakantie. Een meat pie. Is trouwen een typisch Australiës gerecht hier. Mitchel is fan.

Maandag en dinsdag stonden in het teken van auto rijden, rijden en nog eens rijden.
Eerste dag 6 uurtjes af gelegd en de 2e dag dik 7 uurtjes.
We zijn de A1 opgereden. (Bruce high way). Wel bizar hoor. Zo'n weggetje waar je 100 tot 110 km per uur mag. Maar wat er uit ziet als een standaard provinciale 80 weg in NL.
Soms kom je ook een spoorwegovergang tegen, zonder slagbomen of iets. Gewoon goed uitkijken dus.
Kangaroos niet gezien, Naja wel dode, langs de weg. Die ruimen ze niet op. En stinken joh!
Wat ook op valt zijn de borden langs de weg; SURVIVE THIS DRIVE!, of je kan raadsels spelen, dus je krijgt eerst een vraag en 500 meter later het bord met het antwoord. Alles om maar wakker te blijven blijkbaar. Ik heb ook wel enkele kruisjes gezien langs de weg, dus zo ongevaarlijk is het inderdaad niet. Je kan zelfs als bestuurder gratis koffie krijgen bij verschillende punten langs de weg.

Dinsdag avond kwamen we aan in Airlie beach. Een super gezellig plaatsje, een aanrader. Deze keer zaten we in een hostel, wel gezellig. In een stapel bed haha.

De volgende dag zijn we met een oude zeilboot mee op pad gegaan. Wat een fantastische dag! Heerlijk weer. Mooie uitzichten; zeilen tussen al die eilanden door. (Whitsundays) en heb voor het eerst zee schildpadden gezien, Eindelijk! Oh ja en leuk om te weten. Ze waren bij 1 van die eilanden de opnames aan het maken van de nieuwe pirates of the carabien film! Dus daar mochten we helaas niet in de buurt komen.
We hebben deze dag whitehaven beach bezocht, wat een mooi strand. Het mooiste strand wat ik ooit in m'n leven heb gezien. Hagel wit zand en kei blauw helder water. Hemels!
En het zand voelde niet eens warm aan. Is blijkbaar heel speciaal zand.
Naar daar een tijdje lekker gerelaxed te hebben zijn we weer de boot op gegaan en hebben we daar in de buurt gesnorkeld. Je moet dan een compleet pak aan vanwege de beruchte kubus kwal aka irukandji. Dat is een iniminie klein kwalletje, maar een steek is pijnlijk en zelfs sommige gevallen dodelijk.
Het snorkelen was wel mooi. Niet het mooiste wat ik heb gezien, ik heb dan ook hoge verwachten van het duiken volgende week in het beroemde great barier reef natuurlijk.
Na deze geweldige dag keerden we weer terug naar ons hostel. Waar we onder het genot van een Australisch biertje de avond in luidden !

Zo en dat was het weer even voor nu. Tot blogs

• 10 Oktober 2016 - 22:17

Anseline:

wat leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven, nogmaals heel veel plezier