Van Hongkong naar Sydney - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Marian Raanhuis - WaarBenJij.nu Van Hongkong naar Sydney - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Marian Raanhuis - WaarBenJij.nu

Van Hongkong naar Sydney

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian

02 Oktober 2016 | Hong Kong, Hongkong

Ja ja vrijdag 23 sept was het dan zo ver. M'n verste reis ooit. Om 13:10 vlogen Mitchel en ik naar Hongkong. Na een helaas wat turbulente vlucht landden we om 6:00 's ochtends. (6 uur tijdsverschil NL). Natuurlijk heb ik weer eens geen oog dicht gedaan tijdens het vliegen. Schijterd die ik ook ben.

Tijd om de stad te verkennen.
Toen we buiten kwamen was dat toch wel even wennen 30+ graden, lekker plakkerig weer.
We hebben als eerst de Peak bezocht. Je stapt dan in een pittoresk kabel trammetje die je de hele steile berg op trekt.
Bovenin kun je dan genieten van de skyline van Hong Kong. Tja wat zal ik zeggen, op de plaatjes in de gidsen ziet het er mooier uit. Daar is de smog die door het stadje hangt op wonderbaarlijke manier weg (gefotoshopt??). Maar goed desalniettemin was het uitzicht prachtig. Wat een stad!

Op deze berg ook een groene KitKat mogen eten. Jaja een knal groene. Niet te vreten hoor blergh. Rare Chinezen.

Toen we eenmaal weer beneden waren zijn we de stad verder in gelopen. En hebben de boot gepakt naar de overkant waar we door 1 van de duurste shop gedeeltes van Hong Kong zijn gelopen. Gucci Prada. You name it! Achter deze rijke stinkerds ligt een heel mooi park met allerlei vogels. Daar lekker even in de zon uitgerust.
Daarna was het tijd om in te checken in het hotel. (Bridal Tea House)
Nou 17 hoog en een piep klein kamertje. Pfffff we zeiden al; als hier de pleuris uit breekt (brand of zo) dan kan je het wel vergeten. Maar goed loslaten....; Welkom in Hong Kong waar elke vierkante meter giga veel centjes kost. Het is de duurste stad om te wonen in de hele wereld.

Na de meest slechte pizza en pasta gegeten te hebben ( jaja ik weet het, je moet chinezen ook niet vragen om Italiaans te koken) zijn we nog even over de avond markt gelopen. Waar je schildpad (en volgens Mitchel ook hond) kunt eten. Oh en natuurlijk ook gewoon eten hoor haha voordat jullie denken dat het allemaal on-Hollands is.
En je kunt in Hong Kong nep horloges en tassen komen. (*Lovely bag for the wife? Fake watch for u sir*) We hebben geteld hoeveel mensen het ons aanboden in 1 dag tijd. Maar liefst 23! En nee hoor niet ingetrapt. Heb dan liever een echte ;).

Als afsluiter van de avond hebben we de befaamde licht show bekeken. (De skyline van Hongkong wordt dan verlicht) Viel dat even tegen. Een paar lullige laser straaltjes. Ook dit zag er op de foto's toch echt anders uit haha.
Na deze "fantastische" show was het tijd om de oogjes dicht te doen. Je zou toch wel verwachten na zo lange tijd niet te hebben kunnen slapen dat dit nu wel zou lukken. Euh nee, Naja ik niet dan he. Mitchel wel haha. We hadden nog al luidruchtige buren die tot 4 uur 's nachts hard schreeuwde.

Maar goed. Rise and shine. Zondag was het tijd om de big buddha op te zoeken. Via een kabelbaan ga je dan naar boven. En deze heeft een glazen bodem, echt super fijn voor iemand met hoogtevrees, zoals ik. Maar goed weer een ervaring rijker.
Eenmaal daar aangekomen moet je nog een stukje lopen en staat er een giga grote buddha op een berg. Erg mooi!

Na de buddha was het tijd voor Disneyworld! Ja ja. De hele middag en avond in het park door gebracht.
Erg leuk. Maar ook erg warm haha

Om 23:55 stapten we weer in het vliegtuig. En deze keer op weg naar Sydney. Ook deze vlucht was turbulent. Bah! Weer niet geslapen. Om 11:00 kwamen we in de prachtige stad aan.
Waar we eerst door de strenge douane moesten. Er stond zelfs een bord dat ze aan het filmen waren voor het bekende tv programma Border Contol. Alleen hebben wij geen camera gezien. Mitchel heeft keurig zijn te veel meegenomen sigaretten aangemeld (je mag maar 2 pakjes per persoon mee nemen) en zelfs nog gematst werd. Vanwege zijn eerlijkheid mocht hij er 5 meenemen. Sigaretten zijn in Australië duur, 20 euro per pakje.

Zo daarna ingecheckt in ons hotel en toen, ja ja, natuurlijk op zoek naar het opera house !
Het was even een stukje wandelen en onderweg kwamen we de pasific vloot nog tegen (hele grote militaire schepen), erg indrukwekkend om te zien. Toen we door de Royal botanic garden liepen was daar het opera house. Beetje onwerkelijk hoor. Zo'n groot gebouw wat je alleen maar kent van tv en plaatjes op het internet. En ineens sta je er gewoon voor. Erg mooi! Aanrader voor iedereen!
Daarna hebben we nog even de Circular Quay Bezocht. Mooie haven bij het opera house.
's Avonds maar eens een 2e poging Italiaans gedaan. Kijken of ze het in het Australië wel kunnen. En ja hoor! Mad pizza's. Geweldig klein tentje met lekkere Italiaanse biertjes en uit de houtoven gebakken pizza. Jummy!

De volgende dag werd ik uitgeslapen wakker om ongeveer 9:30. Ik had de wekker om 20:00 gezet ipv 8:00. Wellicht nog een beetje last van de jetlag gisteren avond haha. Rond 10:00 gingen we op pad. Deze keer ging de foto camera mee en zijn we nogmaals langs het opera house gelopen om haar even goed op de foto te zetten.
Daarna de veerboot gepakt naar watson bay en daar een hele mooie wandeling gemaakt naar een oude vuurtoren. Je kijkt vanuit dat punt uit richting Sydney.

Daarna heerlijk bij Watson bay in het zonnetje gezeten. Oh oh oh wat boffen we toch met het weer.
Daarna was het tijd om de boot terug naar hartje Sydney te nemen.
Tijd om alvast een biertje te drinken in een Oktoberfest aangeklede kroeg, een echt Duits biertje. Ze zeiden dat ze het hele jaar daar aan Oktoberfest doen. Hoe gezellig :) !
Na het wel verdiende biertje zijn we over de harbor bridge gelopen waar we een cruiseschip zagen vertrekken. Aan het einde van de brug lag Luna park. (Ideetje van Mitchel. Ik had geen idee wat ik ging aan treffen, erg leuk) Een klein pretparkje aan het strand. Erg grappig om eens door heen gelopen te hebben.
's Avonds ook nog even door townhall gelopen en alle gebouwen bij nacht kunnen bewonderen.

De volgende dag ging de wekker echt om 6:30. Na een sterke bak koffie was het tijd om het busje in te stappen van onze gids Ronnie. Tijd om de blue mountains op te zoeken. We zijn eerst nog gestopt bij een klein dierenpark waar je walibies kunt voeren en met een koala op de foto kunt en ze kunt aaien (ooooo wat zijn die zacht zeg). Knuffelen kan je er niet mee. Want zo lief zijn ze er niet hoor haha.
We zijn daarna de Blue mountains op gegaan. Wat een prachtig uitzicht. In de Blue mountains ook een lekkere wandeling gemaakt (veel klimmen en weer afdalen) een waterval bezocht. En Ronnie vertelde de meest mooie verhalen over het ontstaan van het woord kangaroo en hoe de 3 gezusters (3 rotsen op de blue mountains ) aan hun naam komen. Onderweg heeft ie zelfs aboriginal verf gemaakt en daar enkele mensen mee beschilderd. Daarna moesten we als echte aboriginals een "kahoe!" Schreeuwen door de bergen. Nou dat echoot aardig door kan ik je vertellen.
Het was een lange dag en waren wat laat thuis. Maar wel super geslaagd.

Donderdag was het weer tijd om de prachtige stad Sydney te verlaten en het vliegtuig te pakken naar Brisbane.
En nu hou ik eventjes op met typen... Het volgende verslag volgt snel! Xxx

• 02 Oktober 2016 - 16:02

Ton:

Heej sis

Leuk om te lezen dat je het leuk hebt.
    Heb je ook nog hond geprobeerd?

Gr. Je broertje

• 02 Oktober 2016 - 21:19

Femke:

Neeeeee!! 2x slechte vlucht!
    Ohhhh leef met je mee meis.
    Weet als geen ander hoe je zo niet lekker zit in je stoel.

Hopelijk nu heel hard aan het genieten