Duizenden zeekoeien in Florida... Eitje toch? - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Marian Raanhuis - WaarBenJij.nu Duizenden zeekoeien in Florida... Eitje toch? - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Marian Raanhuis - WaarBenJij.nu

Duizenden zeekoeien in Florida... Eitje toch?

Blijf op de hoogte en volg Marian

14 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Key West

Zondag avond. De laatste avond in onze villa. Ik had Yosta en Mitchel op gehaald uit Disney's Animal Kingdom, Yosta had weer een nat pak gehaald in een attractie haha, en Maik had toen we thuis kwamen een overheerlijke zelfgemaakte lasagne klaar staan.
's Avonds was het eigenlijk de bedoeling om de boel af te sluiten met een pool party. Maar de enige 2 die in de jacuzzi zaten savonds waren Mitchel en ik. De rest lag knocked out in bed.

De volgende dag kreeg Maik nog een souveniertje van Mitchel. Een knal roze mok van zijn 'favoriete' attractie: it'a a small world. Haha.
Deze maandag hebben we niet zo veel gedaan. Lekker even gestopt bij Clearwater Beach en de zee in geweest. 's Avonds hebben we wel heel goed gegeten, de lekkerste salade die ik ooit gehad heb. Mocht je ooit in Florida komen... Ga naar The Colombian Restaurant en bestel een Salad 1905!

Dinsdag zijn we naar Siësta Key Beach gereden, HET mooiste strand van Florida. Helder blauw water een hagelwit zand. Een aanrader.
De hele dag lekker even niets gedaan.

Woensdag: Om 6:00 ging de wekker *gaap*, want de heren gingen op een vistrip. En ik had het voorrecht om ze weg te brengen. Eenmaal terug bij het hotel was ik klaarwakker en heb ik de koffers maar gepakt en zijn Yosta en ik vertrokken naar het manatee park (zeekoeien). Camera in de aanslag en hup dat park in. Maar goed. Je raadt het al; niet 1 zeekoe gezien :( Wat een teleurstelling. Toen zijn we maar in de Tiki bar gaan zitten aan de haven waar de heren zouden aanmeren. En natuurlijk wel gelijk aan de cocktails: Sex on the boat. Wat het is vast ergens in de wereld al 5 uur geweest. En het is vakantie!
De heren sloten na een uurtje of 2 ook aan.
Mitchels eerste vis ervaring en hij had er maar liefst 4 aan de haak geslagen, Maik, onze ervaren visser had er helaas maar 1. Laten we het maar op beginnersgeluk houden. Tevens hadden de heren in tegenstelling tot de dames wel zee koeien gezien. Maar goed de heren hadden in iedergeval een top ochtend gehad, dit was van hun gezichten af te lezen (giga big smile)

Mitchel en Maik hebben in de tiki bar voor het eerst in hun leven slakken gegeten Hihi. Ze vonden het een 6je.
Toen was het tijd om door te rijden naar het volgende stadje: Naples. Eenmaal daar aangekomen sprongen we daar gelijk de hottub in. En HOT was dat ding wel. Jeetje mina. Maar wel lekker en ontspannend na een intensieve dag zee koeien kijken...

De volgende dag zijn Mitchel, Yosta en ik wezen kajakken. Wat heerlijk zo op het water. We kwamen langs verschillende punten waar je zeekoeien zou kunnen tegen komen. En ook hier.... Weer geen zeekoeien.
Nadat ik zelfs een blaar op m'n hand heb gekajakt, zijn we naar een outlet plein gegaan. Waar vooral de heren flink hebben ingeslagen. En Yosta vond het zo koud in Florida dat ze maar een winterjas heeft aangeschaft :P. Geintje natuurlijk! Die is voor als we straks weer aankomen in dat koude Nederland.

Vrijdag was het tijd om de Everglades in te gaan, op zoek naar alligators.
Wat gaaf zeg op zo'n airboot door die moerassen heen crossen. Jeetje mina wat gaat dat hard.
We hebben er 3 mogen zien. En zelfs 1 mogen vasthouden! Voor de rest ben ik alleen maar lek geprikt door muggen. Dat is het enige nadeel van een moeras bezoeken. Buiten dat vond ik het een dikke aanrader.

's Avonds hebben Maik en ik onze zin gekregen en zijn we heerlijk uit eten geweest in een sushi restaurant. Yosta en Michel zijn niet echt van de vis. Dus die hebben zich uitgeleefd op de verschillende curry en kip schotels die ze gelukkig ook hadden.
Phoe wat zat ons buikje vol!

Zaterdag zijn we vertrokken richting de Keys. Een aardig tripje van 3 uur. Maar o wat mooi. We reden over prachtige eilanden met helderblauw water. Onderweg zijn we dus ook verschillende keren gestopt.
In Key West hebben we een aardig tijdje vertoeft in het café: Captain Tony.
Waar allemaal 1 dollor biljetten op de muren en plafond zijn geniet. Ook wij hebben er 1 gedoneerd. In het café staat ook een grote boom waar vroeger blijkbaar de piraten aan werden opgehangen. Luguber idee.
Daarna was het tijd voor een lekkere hamburger en zijn we doorgewandeld naar het meest zuidelijke puntje van Florida om in de wachtrij te staan voor de beroemde boei die daar staat. Even een fotomomentje en weer door.
We wouden de zonsondergang graag zien. Mitchel en Maik hadden een briljant idee om te kijken of we dat op een privé strandje konden doen. Omdat we aan de late kant waren hadden we flink de pas erin en zijn met een groep anderen door een hek een villapark opgelopen. Alles was aardig goed beschermd, dus we konden niet bij het strand komen. Helaas, idee mislukt. Maar wel op een luxe villapark rondgelopen. Toen wilden we richting de haven. Dat was moeilijker dan gedacht... Overal hekken. En daar moest je een sleutel voor hebben dus we kwamen er niet af. Wat een actie weer van ons hoor haha. Even later kwamen er wat bewoners aan die ook van het park af gingen. En die konden er gelukkig ook om lachen en hebben ons bevrijd.
Daarna zijn we nog door de prachtige haven van Key West gelopen. En genoten van de verschillende straat artiesten. Toen mocht ik weer de lange terug reis inzetten. Dik 3 uur terug. Maar gelukkig bleef iedereen wakker en was het 1 gezellige terug reis en lagen we uitgeput in ons bedje rond 00:00.

Zo en nu ben ik een beetje moe van het typen. De rest volgt snel!!

• 14 Oktober 2015 - 16:22

Ma En Pa:

groeten uit Bentelo Jammer dat jullie weer zijn vertrokken uit het kleine zomerhuisje ha ha ha
    Bij ons is het koud tot zeer koud dus als ik jullie was zo ik nog maar ff genieten van de warmte daar
    In Nederland zitten we al om het vriespunt
    groeten en poot van Broes