De eerste dagen in Florida! - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Marian Raanhuis - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Florida! - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Marian Raanhuis - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Florida!

Door: Marian

Blijf op de hoogte en volg Marian

05 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Kissimmee

Na enkele uurtjes slaap was het dan eindelijk zo ver... VAKANTIE!!!
Mitchel's vader (Gerard) haalde ons al vroeg op (4:00). Om rond 5:30 op schiphol aan te komen.
Eerst maar eens het kleine vliegtuigje (dinkietoy) pakken naar Frankfurt.
Waar een megagroot toestel op ons wachtte; de Airbus380.
Ondanks dat het 10:00 sochtends was hebben we er nog even een drankje op gedronken, voordat we het grote slagschip in stapten, want ach het is vast in een ander land al 17:00 geweest.
Na 8 lange uren vliegen kwamen we dan aan in Florida. Waar het lange wachten bij de doaune begon. Het duurde gemiddeld 3 min per persoon voordat je door de douane was, en er moesten aardig wat mensen doorheen. Na al je vingers en je iris te hebben gescand en een klein kruisverhoor, stonden we eindelijk op de bodem van Miami!
Onze grote auto gepakt en lekker naar ons eerste hotel gereden.
Waar de eerst giga plensbui al over de auto heen gutste. Ja Ja dames en heren.... er heerst een storm over de Bahama's waar wij nu last van hebben. Zijn naam is: joaquin. Die naam gaan jullie vast nog vaker horen.
Ach ja, het was inmiddels al 17:00 dus tijd om wat te eten.
Waar Maik kennismaakte met zijn eerste USA Diner ervaring: De Denny's. En lekker dat hij het vond.
Na de tijd zijn Mitchel en ik nog even terug gereden naar het auto verhuur bedrijf. Want er waren wat kleine dingetjes defect in de auto en het voelde niet goed om dat zo te laten...en later wellicht een rekening te krijgen...
Een maal daar aangekomen, was het zo geregeld: zoekt u maar een nieuwe uit... in die rij daar.
Nou we hebben echt even 2x in onze oogjes moeten wrijven want deze auto was nog 1,5 x zo groot als die we hadden. Een FORD Expedition.
Wat een slagschip, en we noemen haar; het monster.
We hebben Maik en Yosta niets verteld.
Toen zij de volgende ochtend hun koffer in de auto wouden zetten moesten ze ook even 2x keer kijken. Meer dan genoeg ruimte voor al onze spullen dat is 1 ding wat zeker is.

Deze dag hebben we niet zo veel gedaan. We gingen op weg naar het stadje: Vero Beach. Onderweg zijn we nog door Palm Beach gereden. Wat een rijke stad, bijna alleen maar prive stranden gezien. Dus even je handdoekje uitslaan en zwemmen zat er niet in.
Dit hebben we wel gedaan in het heerlijke zwembad van ons hotel in Vero Beach (Inn & Suites). Even goed ontspannen kan ook geen kwaad. Pas later die avond gingen we de stad in wat eten, maar blijkbaar eet niemand in dit stadje wat na 20:00, de tentjes gingen voor onze neus dicht. Maar uiteindelijk vonden we toch nog iets, eigenlijk vlak waar we onze auto hadden geparkeerd, dus al dat geslenter door de stad had niet gehoeven haha.

Donderdag zijn we vertrokken naar Cape Canaveral. Of te wel; op weg naar de ruimte! Wat een fantastisch en groot park.
Je komt er van alles te weten over de ruimte; hoe schiet je nu zo'n raket de lucht in en wat is daar allemaal voor nodig. En hoe heeft zicht dat in de loop der jaren ontwikkeld. We hadden ook een rondje achter de schermen er bij geboekt. Waar je de lanceer platformen van dichtbij kon zien.
Ook hebben we een stukje maan mogen aanraken, al hoewel we allemaal twijfelen ofdat wel echt was. Het leek net een puntje van een zwarte badkamer tegel. Maar ach ja het gaat om het idee.
Na het stukje maan te hebben aangeraakt zijn we een simulator gestapt, waar je voelde hoe het is om in de ruimte afgeschoten te worden. Prettig is anders.... haha, maar wel een mooie ervaring.
Om 18:00 ging het park dicht en gingen we op weg naar het plaatsje Kissimmee.
Waar Maik een dikke vette Villa had gehuurd voor de komende 4 dagen.
De heren slapen in de masterbedrooms + eigen badkamer. En de dames in de disney kamertjes. Yosta slaapt tussen alladin, winnie en nog veel meer disney figuren. Waar ik tussen de 101 dalmatiers slaap, ik kan geen STIP meer zien ;). Die avond zijn we de jacuzzi en het zwembad in gedoken: "Leven in weelde" zoals Mitchel het altijd noemt. Wat een pracht huis! op een pracht locatie.

Helaas ging onze wekker weer vroeg, om 4:00 om precies te zijn.
Maar voor een goed doel. Want er was die ochtend een raket lancering.
Na 1,5 uur rijden waren we er dan. De auto in de berm geparkeerd. En heel in de verte zag je de raket "Atlas 5" al staan. Om 6:09 zou de raket de lucht in gaan.. maar je raadt het al, er gebeurde niet. Maar Mitchel had zich er wat beter in verdiept en die gaf aan dat ze een window van 20 min hebben. Om 6:25 begon het te regen, dankzij onze grote vriendin Joaquin. Toen de heren net richting de auto wouden lopen, begon ik samen met Yosta te gillen. Er gebeurt wat!!! en ja hoor, een dikke bol van oranje en wit licht en daar ging de atlas 5 de lucht in. Helaas was het bewolkt dus hebben we haar maar een klein stukje kunnen volgen. Het geluid kwam 20 sec later. Dat was ook bijzonder, wat een gedonder zeg. De atlas 5 liet dankzij de hitte die ze af gaf nog een mooi sliert wolken achter zich waar ik wel een mooie foto van heb kunnen maken.

Na een kleine powernap thuis zijn we naar het beroemde strand: Daytona Beach gereden. Maar ook daar gooide onze vriendin Joaquin roet in het eten... We mochten vanwege het stormachtige weer niet met de auto het strand op.
Maar goed, na eventjes geklaagd te hebben zijn we een ouderwetse arcade hal in gedoken. Waar we veel plezier hebben gehad achter al die spelkasten en we met onze gewonnen bonnetjes een Daytona Beertje en badeend hebben gekocht die nu in de auto voor het raam staan.
Weet je wat ze ook in Daytona hebben; een Starbucks drive through!!! wat een magistraal idee zeg! heerlijke koffie voor onderweg en voor onze antikoffie dame Yosta een lekkere choco lollie.
Eenmaal thuis aangekomen sprongen de heren de keuken in om er een italiaanse avond van te maken. Yosta en ik mochten niets doen. Alleen maar toe kijken. En het resultaat was een overheerlijke pasta pesto en pasta carbonara. Leven in weelde!!!!

Zaterdag was het tijd voor DISNEY!
De zon scheen, het was een heerlijke dag. Yosta en Mitchel kenden het park al dus konden Maik en mij alle leuke attracties laten zien.
We hebben aardig wat attracties kunnen bezoeken. Yosta en ik zijn echt zeik en zeik nat geworden danzij de Splash Mountain. En de heren maar lachen.
Het was Maik zijn eerste disney ervaring, dus we hebben hem natuurlijk de: Its a small world attracties in gesleept. Toen hij er uit kwam was het eerste wat hij zei: Dit is een weggegooid uur van mn leven. Haha. Zo leuk vond hij het. Uit eindelijk gaf hij de dag toch een dikke 8,5! mooi om te zien en te horen.
Na de lichtjes parade en de fantastische vuurwerk show was het tijd om naar huis te gaan.

De volgende dag, vandaag dus, heb ik Mitchel en Yosta afgezet in Animal Kingdom. Maik en ik vonden NOG een pretpark niet echt noodzakelijk, dus gingen we op zoek naar wat anders
Het weer laat liet een echte outdoor activiteit niet toe.
Na even wat zoekwerk hadden we het gevonden hoor: Machine Gun America. Even wat tijd voor wat spanning dus.
Daar aangekomen kregen we een keurige uitleg en mochten we "onze wapens" kiezen. Ik koos voor de: MP5 en de Glock17. Maik had ook deze wapens en nog de: M4 en shotgun. Ik mocht als eerste. Daar stond ik dan met mn goede gedrag... Ik vond het erg spannend. Als eerste kreeg ik Glock 17, een veel gebruikt handwapen.
Ik vond het vrij intens. Elke kogel die je afvuurt voel je door je hele lijf. Die dingen geven toch nog wel een aardige terugslag. Hoe klein ze ook zijn.
Daarna was de Glock17 aan de beurt. Ik moest het wapen tegen mn schouder aan zetten en knallen maar... trrrrrrrrrrrrrrrrr daar vlogen alle kogels! wat een geweld, wat een ervaring.
Maik mocht daarna.
Die shotgun; man man, wat een knallen geeft dat ding, ik sprong bijna van schrik de lucht in en het papier waar Maik op moest richten vertoonde een groot gat. Wat een geweld. Het laatste geweer wat Maik mocht gebruiken was een M4. Die hij eventjes in 1x leeg schoot *taktaktaktaktaktak* Wat een herrie, wat een kracht. Maar die glimlach op zijn gezicht, die staat er de hele dag al op.
Na deze GEWELDige ervaring duiken we nu de keuken in. LASAGNE time! zodat Mitchel en Yosta gelijk na hun dagje Animal Kingdom kunnen aanschuiven.

Tot de volgende blog!!

• 05 Oktober 2015 - 06:40

Benjamín:

Hoi allemaal,

Goed om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen en al genoeg leuke dingen hebben gedaan.
    Btw Joaquín is een mannen naam ;-)

Ik kijk naar de volgende blog.
    Have fun!

• 05 Oktober 2015 - 06:42

Mm:

nice !!! enjoy

• 05 Oktober 2015 - 07:07

Marian Raanhuis:

I know Ben, dat zeiden de heren ook al... Maar ik had geen puf meer om het aan te passen. En ik vind dat een orkaan altijd een vrouw moet zijn... Al dat gekrijs en geblaas haha.

• 05 Oktober 2015 - 14:06

Gine:

Leuk verslag. Net of ik ook op vakantie ben.Geniet er maar fijn van met elkaar.

• 05 Oktober 2015 - 18:21

Anseline Geusendam:

Hoi Marian, Mitchel en je reisgenoten, wat leuk om te lezen, hipelijk hebben jullie niet al te veel last van de storm, heel veel plezier samen

• 05 Oktober 2015 - 23:11

Björn:

Hoi vakantiegangers.

Ik hoop dat joaquin inmiddels voorbij is.
    Geniet er van
    Over twee dagen kom ik er ook aan.
    Zwaai nog een keertje naar het zuiden.

Groetjes.

• 09 Oktober 2015 - 17:32

Dennis:

Fijn dat jullie het naar jullie zin hebben! Altijd leuk om je verslagen te lezen.