Offroad met de auto - Reisverslag uit Townsville, Australië van Marian Raanhuis - WaarBenJij.nu Offroad met de auto - Reisverslag uit Townsville, Australië van Marian Raanhuis - WaarBenJij.nu

Offroad met de auto

Blijf op de hoogte en volg Marian

15 Oktober 2016 | Australië, Townsville

Op naar townsville. De hoofdstad van Queensland (oost Australië)
Na een 3 uur durende rit kwamen we aan. En hebben we eerst een uitzicht punt over townsville bezocht. (9 km afleggen met de auto om de berg op te komen) Een hoge berg met uitzicht over de grote stad Townsville.
Daarna hebben we ingecheckt in het hotel en hebben we de laatste uurtjes van de middag aan het rooftop zwembad gehangen.
Onze missie 's avonds was om pannenkoeken te bakken. De pannenkoek brandden binnen no time aan de pan en dat lag echt niet aan onze kook kunsten. Maar aan de pan. De rook die het maakte, nou het is maar goed dat er geen rookmelder hing in de keuken. Anders was allang het hele hotel ontruimd haha. Dus *hup* alles in de prullenbak. En toen hebben we lekker buiten de deur gegeten; goed gevulde wraps.

Vrijdag zijn we met de boot naar een eiland in de buurt van townsville gereisd; Magnetic iland. Het eiland heet zo omdat rond om dit eiland het kompas van kapitein Cook op hol sloeg.
We hebben daar een klein autootje gehuurd om het eiland te verkennen/ rond te crossen. Sommige wegen waren erg slecht en daar mochten we dan maar een klein stukje in met de auto om een strandje te bezoeken ofzow. Maar je raadt het al. We hebben bij 1 de afslag gemist. Dus voor we het wisten moesten we gigantische gaten in het wegdek trotseren met een mini Honda.
Keren op de weg was ook niet echt een optie dus we gingen maar een stukje door, het was wel ff zweten en de auto heeft ook een paar flinke tikken gehad. Maar hij heeft het overleefd :). Op magnetic iland hebben we ook een mooie wandeling gemaakt. En wat spotten we tijdens deze wandeling een koala met een baby-koala. Super schattig.
Onze eerste koala in het wild. Tijdens de rest van de wandeling hebben we er nog 2 gezien. Echt tof. Zelfs 1 op oog en aai hoogte. Maar we hebben hem natuurlijk niet geaaid, we hebben hem of haar lekker laten slapen in die boom.
We knepen hem nog wel even aan het einde van de dag toen we de auto moesten inleveren, want toen we hem ophaalde werd hij goed geïnspecteerd. Dus we dachten dat ze dat nu ook zouden doen en vast wel iets zouden ontdekken van onze hobbelige rit. Maar blijkbaar niet, sleutel inleveren bij de balie en klaar.
Was weer een geslaagd dagje!

De bedoeling van het weekend was om eens een stuk land inwaarts te gaan rijden. Hup de outback in.
Ook hier rij je naar toe over een 100/110 weggetje, waar maar geen einde aan komt. We zijn onderweg gestopt bij het mooie plaatje Chaters Towers, dat ontstaan is door goudzoekers. We hebben daar een audio Tour gedaan, ja ja. En nee niet met een kop telefoon ofzow. Je krijgt een kaart en een cd mee. Die stop je in de auto cd speler en rijden maar.
Was hartstikke leuk, we hebben mooie oude gebouwen gezien, bunkers van de 2e wereld oorlog en hele oude graven. Super interessant allemaal.
Na het geslaagde bezoekje aan Charters Towers zijn we door gereden naar het kleine dorpje Pentland. Waar we de nacht zouden blijven. We hadden geen motel geboekt, gezien dat niet online kon. Eenmaal bij het adres aangekomen van het motel, je raadt het al, hadden ze geen plek.
Na even wat doorvragen bleek er nog 1 andere plek te zijn die ook kamers verhuurde. Dus daar naar toe gereden. En ja hoor. Daar hadden ze gelukkig nog plek in een sta caravan.
Wel grappig, volgensmij zijn ze daar geen toeristen gewend. Ze vroegen letterlijk; zijn jullie verdwaald?! Haha.

We hebben daar ook gegeten. Een Pentland burger, dat ding was zo groot dat je hem nauwelijks weg kreeg haha. Naja ik in iedergeval niet; en daar viel Jackie de eigenaar natuurlijk over; who didnt like my cooking! Mmmm voortaan maar braaf m'n bordje leeg eten.
Toen we na de heerlijke burger weer na onze hut gingen, zag ik een salamander in de kamer lopen. Ik gelijk in actie natuurlijk. Dat ding moest natuurlijk de hut uit... Dus de bedden van de muur gehaald en met een schaaltje op jacht. Uiteindelijk had ik haar dan. Maar ja z'n staart zat er tussen en die brak af en spartelde vrolijk door. Dus met een hoge piepstem heb ik Mitchel geroepen, of hij mij een blaadje kon geven. Dus dat over het schaaltje gedaan en haar uit eindelijk buiten weer los gelaten.
Zo dat was dat, daarna van de mooie sterren hemel genoten.

De volgende dag zijn we naar de white mountains gereden.
Eigenlijk zouden we dat moeten lopen, maar toch besloten met de auto te gaan. Het was een 9 km lange offroad weg met de auto, tot dat we niet meer verder konden (het is geen 4x4 namelijk, onze Hanzzie) en hebben we het uitzicht bekeken. Was wel mooi. Maar vind de Blue mountains toch wel vele maler mooier.
Dus hup weer terug die 9 km. En toen weer richting townsville gereden. Ipv dode Kangaroos zijn we nu 2 x een dode koe langs de weg tegen gekomen. Nou kan je wel vertellen, die geur is vele malen erger dan een dode kangoeroe. Jakkie bah.
Onderweg kwamen we een bord tegen met historic train station links afslaan. Dus hup, de weg af.
Een knal rode zand weg op. En daar bijna 40 km op gereden. Wel een gave ontdekking. Een smal offroad weggetje, waar je af en toe dwars door een weiland rijdt gezien er allemaal koeien op de weg staan. Na 40 km kwamen we een mini dorpje tegen. Echt bizar. Geen bereik niets daar. We zijn toen maar omgedraaid en die 40 km weer terug gereden. Een mooi offroad avontuur dacht ik zo. Geen station gezien, maar wel een ervaring rijker. De auto was ook mooi rood gekleurd van al het zand.
Richting townsville reden we langs een heel lang stuk militair oefengebied. Leek geen einde aan te komen. Aardig stukje grond waar ze dus kunnen oefenen. En dat gebeurde ook. Genoeg voortuigen en militairen gezien. Mitchel speelde toepasselijk het nummer: *He Yo captain Jack* er bij af haha.
We hadden ook bijna een aanrijding met 3 Kangaroos die even dachten de weg over te steken maar ging gelukkig net goed.

Zo en dat was het weer even voor nu. Tot blogs!