Donkere wolken boven de Bahama's - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Marian Raanhuis - WaarBenJij.nu Donkere wolken boven de Bahama's - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Marian Raanhuis - WaarBenJij.nu

Donkere wolken boven de Bahama's

Blijf op de hoogte en volg Marian

23 Oktober 2015 | Bahama's, Nassau

Nou daar gingen we dan. Weg uit ons mooie appartement in Miami. Het monstertje inleveren en op naar de boot. (Cruiseschip)
Het is net als een vliegveld, met Gates een douane en gate waar je door heen moet lopen
1 maal op het schip: Majesty of the Sea keken we onze ogen uit. Wat een WAUW effect! Wat ruim en mooi aangekleed en er is zo veel personeel wat er rond loopt. En ze zijn super vriendelijk.
Je krijgt een Sailpas die gekoppeld is aan je creditcard. Met die pas kun je alles boeken of bestellen. Heel gevaarlijk dus. Mitchel, Maik en ik besloten dus maar gelijk een drankpakket af te sluiten . Want die cocktails op zon boot kosten nog al wat ;). Yosta nam genoegen met een cola pakketje.

Even later werden we gebeld, er was wat met de koffers... Of we ons even wouden melden... Eenmaal daar aangekomen moesten we mee komen en liepen we het schip weer uit. Aan land bleek dat de koffers van Maik en mij de sjaak waren. "Have you been to a shooting range?" *O Ohw* De kogels. Maik en ik hadden lege hulsen als aandenken mee gekregen en ik had nog gecheckt of het wel in de koffer mocht tijdens het vliegen. En dat mocht. Maar natuurlijk niet stil gestaan bij de cruise dat daar ook gecontroleerd word en wellicht andere regels gelden.
De mensen van de security konden er gelukkig wel om lachen en hebben zelfs nog een foto van ons gemaakt met de kogels. Maar goed: We hebben ze ingeleverd. En konden toen weer aan boord.

Het schip heeft de hele middag stil gelegen in de haven van Miami. Rond 17:00 vertrok het. En o wat voelde ik die deining, ik ben wel achter dat ik dit geen weken vol zou kunnen houden. Het avondeten is werkelijkwaar geweldig. Luxe en goed eten op de kaart en een vaste ober en assistent ober.
Na het eten zijn we nog even aan de poolbar gaan hangen bij Andie, de barman waar we al vriendjes mee waren en daar plukte Yosta gelijk de vruchten van: Een gratis pinacolada voor haar.
Daarna was het bed time.

De volgende ochtend kwamen we aan op het eiland Cococay, Naja "aan" is een groot woord. Het schip kon er niet aan meren. Daarom werd je er in kleinere scheepjes naartoe gebracht.
Het eiland was echt prachtig. Klein maar fijn, mooie strandjes, goed eten... Wat wil je nog meer?? Naja zon bijvoorbeeld. Die scheen maar eventjes. Rond 15:00 viel het met bakken uit de hemel. En besloten we maar terug te gaan. 's Avonds was het een formal evening dus hezen de dames zich in een jurkje en de heren in nette kleding. Eerst lekker eten en daarna op naar het casino. Waar Yosta los is gegaan op de munten machine en de mannen op de automaten. Ook ik heb een klein hokje gewaagd. Maar geen geluk. Yosta had wel geluk, Naja geluk; vieze vingers van al die muntjes gooien en niets verloren Hihi.
Daarna was het tijd om de club in te gaan, de dansvloer op! Die Amerikanen zijn wel de dansjes zeg... We hebben een paar keer mee gedaan aan van die standaard moves die dan iedereen tegelijkertijd doet.
Na flink wat borrels lagen Yosta en ik rond 3:00 in bed, de heren zijn nog even door gegaan.

De zondag kwamen we aan op het eiland Nassau deze keer viel de hele dag met bakken uit de hemel.
Tussen de buien door gewapend met poncho en paraplu zijn we toch nog een paar uurtjes het eiland op gegaan. De stad Nassau bestaat uit van die pittoreske oude gebouwen, erg mooi om te zien. Beetje jammer van de regen :(.
Maik heeft daar nog een mooie aankoop gedaan: een horloge.
In de Bahama's kun je btw vrij shoppen, dus dan wordt zon klokje wel erg aantrekkelijk. Toen het papierwerk was ingevuld moest hij zijn paspoort laten ziet, hij pakt het, opent het. En huh? Wie is dat.... Mitchel? Maik had het paspoort van Mitchel mee genomen haha. Dus uit eindelijk heeft Mitchel het horloge voor Maik gehaald. Een horloge met een verhaal ;).
Mitchel heeft nog een Bahama's Starbucks mok gescoord. En toen was het weer tijd om aan boor te stappen.
Savonds hebben we de salsa bar bezocht. Echt gaaf om te zien; een live band en heel veel mensen die er op dansen.... Ik zat heel braaf in een stoeltje toe te kijken; wellicht toch maar eens een keer wat lessen nemen?
Snachts was de zee weer zwaar onrustig. Ik heb geen oog dicht gedaan, de volgende ochtend stond ik samen met Mitchel op het dek om de skyline van Miami te bewonderen.
Ik heb toen ook voor het eerst het nummer: Mooi van Marco B mogen luisteren. Aanrader! En past zeker goed bij het bewonderen van een mooie skyline zo vroeg in de ochtend.

De afgelopen 1,5 dag hebben we niet zo veel gedaan, en nu zit ik in het vliegtuig deze blog te typen.

De vakantie zit er al weer op.
Tot volgend jaar!