Van serene rust naar drukte.... - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Marian Raanhuis - WaarBenJij.nu Van serene rust naar drukte.... - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Marian Raanhuis - WaarBenJij.nu

Van serene rust naar drukte....

Door: Marian Raanhuis

Blijf op de hoogte en volg Marian

04 December 2013 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Zo hier weer een berichtje uit het mooie USA.

Afgelopen woensdag zijn we wezen skiën. Het was voor mij de 2e keer in m'n leven dat ik op van die latjes ging staan. Wat een belevenis. Eerst maar eens oefenen op een klein heuveltje om te leren remmen (pizza punt maken). Na dat een paar keer gedaan te hebben was het zo ver. De ski lift in. Wat eng zo'n eerste keer en wat hoog. De eerste keer van de lift afskien was ook geen succes gezien ik half gelanceerd werd. Maar ik stond nog wel dankzij Mitchel. De daarop volgende keren ging het gelukkig wel goed. De piste af was een ware uitputtings slag. M'n heupen, bovenbenen en knieën moesten er zwaar aan geloven. Maar o wat heb ik genoten. En ik ben maar 1 keer gevallen ( ik vond het nodig om tegen Mitchel aan te skiën waarna we lachend op de grond vielen) Skiërs zijn trouwens schaars in Amerika. De meeste mensen snowboarden. We hebben een geweldige leuke dag op de piste gehad. Skiën in the USA, wat een ervaring. En ik ben verslaafd. Dus ik ga dit zeker vaker doen!
Savonds hebben we gegeten bij een diner waar ze typisch Amerikaans voedsel serveerde. Meat loaf is een echte aanrader. Smaakt net zoals die super lekkere gehakt ballen die de buurman van m'n oma altijd maakte #jummie!

De volgende dag stond ik op met een rood gekeurd gezichtje (die zon op zo'n piste doet wel aardig zijn werk ) en behoorlijk wat spierpijn in de boven benen. Het was tijd om het eerste natuurpark van die dag op te zoeken: bryce canyon.
Het had gesneeuwd, raar gezicht zo'n rode canyon bedekt onder een laagje wit. Ik heb wel weer ontzettend genoten van de fantastische uitzichten. Het volgende natuurpark wat op de agenda stond was: Zion. Weer een gigantisch natuur park. Waar we zelfs bizons zagen! Hier stond een bijna 4 uur durende wandel tocht op de planning: angels landing. Met de spierpijn nog in de benen moesten we eerst helemaal naar boven lopen. Sommige gedeeltes waren zo steil dat je je vast moest houden aan kettingen! (Zie ook de foto's.) Na bijna 2 uur wandelen was het dan zo ver! De top van de berg! God wat voel je je dan lekker zeg! Wat een overwinning. En wat een uitzicht. Boven op die berg was er zelfs een klein eenkhoorntje die ons begroete. De terug weg ging al iets makkelijker gezien je heuvel af loopt. Onderweg maak je snel contact met andere mensen. Erg gezellig. Ik moest ook wel hartelijk lachen. Ik heb heel lang gekletst met een Indiër. Deze werkt nu in Amerika. Gezien ik bij KPN ook geregeld contact heb met onze support afdeling in India. Was ik wel nieuwsgierig naar wat hij deed. Nou 3x raden. Hij zit in de IT en werkt voor.... Ja ja Accenture haha. Grappig. Zo zie je maar weer hoe groot maar ook klein deze wereld is. Eenmaal beneden aangekomen had ik volgens mijn app maar liefst: 1103 calorieën verbrand!
We vonden dat we toen wel een dikke hamburger verdiend hadden haha.
Ik heb die nacht goed geslapen :)

De volgende dag zijn we in het plaatsje Page naar "the horseshoe bend" gegaan. Wat prachtig! (Zie foto). Een canyon met een rivier in de vorm van: inderdaad zoals de naam het ook zegt een paardenhoef. Wat ik verrassend vond was al die kleuren eigenlijk was ik nu alleen nog maar de kleur rood gewent.
Daarna gingen we op weg naar de grand canyon. Ja zeker, voor de 2e keer deze vakantie. En nu hoopten we op goed zicht en geen dichte mist. Onderweg reden we al door gebieden met alleen maar mist. Dus we baalden al een beetje. Maar eenmaal bij de canyon aan gekomen, zon! Geen mist! Wat waren we blij om de grand canyon eindelijk te zien! Ook daar hebben we een wandeling gemaakt. Deze keer geen lange (1,5 uur). Gezien we die van gisteren nog in de beentjes hadden zitten. Deze wandeling ging eerst helemaal naar beneden. Waar we uit kwamen bij het "ooh aah point". Zoals de naam ook al zegt zijn dat wel de woorden die je zegt als je voor het eerst de canyon ziet. Onderweg kwamen we zelfs ezels tegen die bezweet de canyon op klommen. Ook een bijzonder gezicht. Op een gegeven moment zijn we omgedraaid om ook maar aan de beklimming naar boven te beginnen. Deze ging verrassend lekker. Ik word nog es een PRO.
We sliepen die nacht in een de plaats kingman.

De volgende dag was het tijd om naar Las Vegas af te reizen. Onderweg zijn we nog gestopt om de hooverdam te bekijken. Jeetje wat een immens ding! Eenmaal aangekomen in Las Vegas was het lekker weer! M'n vest kon gewoon uit. We zijn eerst maar eens over de strip gelopen. Jeetje wat moest ik wennen aan die drukte. Auto's, massa's mensen. En het enige groen wat je ziet zijn de palm bomen. Wel een gigantische overgang na al die natuurparken.
De komende 2 dagen stonden in het teken van: Las Vegas bewonderen en mitchels verjaardags kado boeken die hij van ons gekregen had. Vooral dat laatste was een gigantische uitdaging! Ik ben terecht gekomen in de wondere wereld van de Amerikaanse callcenter wereld waar je zelfs in de wacht muziekjes nog reclame aangesmeerd krijgt. Maar uit eindelijk is het gelukt hoor: een helikopter vlucht over de strip van Las Vegas. Voor die tijd een lekker glaasje champie! En daar gingen we dan! We zaten allebei voor in naast de piloot. Wat een belevenis zeg! Zo'n klein ding wat van de grond af moet komen. En dan al die lichtjes zien. Echt ongelofelijk!! Tis niet uit te leggen hoe mooi zoiets is om mee te maken. Mitchel was ook erg happy! Kortom: een geslaagd cadeau.
Savonds over de strip lopen is ook leuk om te doen. Al die lichtjes, bizar gewoon. Alles is nu ook compleet al ingericht in kerstmis sferen. Zelfs het Venetiaanse hotel: daar lagen de gondels stil gezien de grachtjes omgetoverd waren tot een schaatsbaan. Bijzonder hoor al die gebouwen. Je kijkt je ogen uit. Zelfs een Harley café waar een levens grote Harley uit de voorgevel komt. En de planten ook in de vorm van motoren zijn geknipt. Echt iets voor jou ton ;). Wellicht krijg je Helma nog zo ver om een buxusplantje thuis ook zo te knippen haha.
Gokken ging me ook wel lekker af. Gooide er 10 in. En d'r kwam er 60 weer uit. Heb m'n gewonnen geld de afgelopen dagen lekker vergokt. Dus eigenlijk ben ik d'r niks op achter uit gegaan. Behalve dan dat ik me nog flink heb uit geleefd in het ware shoppingsparadijs wat ze daar hebben. 2 paar nieuwe sneakers 1 paar laarzen. En 2 rokjes. Hihi. Af en toe mag dat toch???

Afgelopen maandag was het tijd om las Vegas te verlaten. 2 dagen waren ook meer dan voldoende.
Voordat we weg gingen ben ik m'n belofte nog nagekomen. Voor Roy nummer 17 en voor Ursula nummer 7 en voor mezelf nummer 6 op de roulette tafel ingezet. Nou daar ging het balletje hoor. *prrrrrrrrrrrrrrr tik tik tik tik tik*. En toen: (zoals m'n vader altijd zegt)"Rien ne va plus, en niks is meer voor u" haha. Helaas. Geen jackpot voor ons allemaal. Goodbye money.
Daarna zijn we naar het hotel "the mirage" gegaan. Waar het beroemde stel: Siegfried und Roy een natuurparkje aan hebben gelegd. Met dolfijnen. Witte tijgers en leeuwen en zwarte panters ! Wat gaaf om te zien. En je kunt ook belachelijk dicht bij de basins lopen. Dat kennen we in Nederland niet zo.
Daarna zijn we naar het bekende pawn shop gereden. Maar niet gestopt. Wat een toeristen attractie is dat geworden zeg. Wat een serie op tv wel niet kan doen. De rest van de middag stond in het teken van rijden rijden en nog eens rijden (6,5 uur) om daarna uitgeblust in het meest slechtste en guurste motel aan te komen in Tulare. Waar ik vanochtend nog heerlijk in de loby heb gefacetimed met lieve mams em zusje. (Enige plek waar er WiFi was)

Vandaag zijn we naar het sequoia park gereden. Wat bekent staat om zijn mega bomen. Ook werden we er op geattendeerd dat er in dit seizoen veel zwarte beren actief waren. Dus dat je moest op letten met wandelen. We waren niet van plan om te wandelen dus dat viel mee. En het weer was er ook niet naar: regen regen en nog eens regen.
Onderweg kwamen we alleen maar boomgaarden tegen met sinaasappels. Druiven en appels. Wel verrassend, een keer wat anders dan rode gebergten. Een maal aangekomen reden we het park binnen. Allemaal bomen, een keer wat anders dan canyons haha.
We hebben vandaag de ena grootste boom opgezocht ter wereld "the Sherman tree". Wat een enorm ding! Hij past niet eens op de foto haha.
Ook hebben we mega dennenappels gezien... Grote bomen betekent dus ook grote vruchtjes hihi.
En we hebben zelfs een zwarte beer gezien op een kleine 10 meter afstand. Gaaf :)
Hij of zij deed gelukkig niets, en was lekker ongestoord zijn maaltje aan het opzoeken. Daarna zijn we door gereden naar kings canyon. Maar wat denk je. Mist en sneeuw. Ach ja. Dan maar gewoon richting het motel waar ik nu dit lange verslag aan het typen ben.
De komende dagen staan in het teken van het Josemite park en Francisco.
We zijn reuze benieuwd!
Tot snel!

  • 04 December 2013 - 10:24

    Femke:

    I LOVE the shoes!!!
    Heerlijk verslag ik verheug mij enorm door jullie verhalen!!! leuk leuk leuk!!! En met die sneeuw maakt het misschien juist extra speciaal :)
    Geniet nog even!

    xxx

  • 04 December 2013 - 11:35

    Ton Raanhuis:

    Oooooooooh myyyyyyy god

    Wat een vieuw nou begin ik echt wel beetje jaloers te worden sis!
    Aan de foto's te zien heb je wel je tijd van je leven :)

    Nog veel plezier en verheug me alweer op de volgende verslag

    Groetjes, De Family

  • 04 December 2013 - 15:30

    Anseline:

    wat een mooie verhalen en leuk om te lezen. heel veel plezier en de hartelijke groeten vanuit dit koude kikkerlandje

  • 04 December 2013 - 18:45

    Martin:

    Gaaf verslag ! Volgens mij hebben jullie de vakantie van jullie leven, ENJOY !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marian

Hallo, welkom op mijn profiel. Hier vind je mijn reisverslagen. Veel leesplezier!

Actief sinds 26 Sept. 2012
Verslag gelezen: 515
Totaal aantal bezoekers 27956

Voorgaande reizen:

23 September 2016 - 17 Oktober 2016

Down under - Australie

29 September 2015 - 21 Oktober 2015

Florida & the Bahamas

25 September 2014 - 16 Oktober 2014

Marian en Sanne verkennen Indonesië

17 November 2013 - 10 December 2013

USA here we come!

26 September 2012 - 16 Oktober 2012

Mijn eerste verre reis naar Thailand

Landen bezocht: