LA en verder..... - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marian Raanhuis - WaarBenJij.nu LA en verder..... - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marian Raanhuis - WaarBenJij.nu

LA en verder.....

Door: Marian Raanhuis

Blijf op de hoogte en volg Marian

27 November 2013 | Verenigde Staten, Los Angeles

Nou daar staan we dan. Na 8,5 uur vliegen op de bodem van Los Angeles. Als eerste maar eens onze auto voor de komende 3 weken op halen. Een mooie zwarte jeep, daarna ons motel in hartje Hollywood opgezocht. Echt heel idyllisch. (Zie ook de foto's). De volgende ochtend na een stevig ontbijt gingen we LA in. Op zoek natuurlijk naar de Hollywood boulevard. Op zoek maar de "handjes". Echt gaaf om eens in het echt te zien, op straat kom je allemaal jonge rappers tegen die je cd'tjes aanbieden In de hoop dat ze ooit eens doorbreken. (Het is niet om aan te horen, maar goed smaken verschillen) en natuurlijk lopen daar allemaal actie figuren waar mee je op de foto kunt. Na al die indrukken ploften we neer bij de eerste beste Starbucks en je kijkt naar links. En wat zie je dan voor het eerst, inderdaad, de Hollywood signs. Een rare gewaarwording, iets wat je alleen maar tv kent, ook zijn we maar eens even een kijkje gaan nemen in het Kodak theater, het gebouw waar de oscars altijd worden uitgereikt. Daarna heb ik heerlijk geshopt. Ze hadden daar een gigantische Victoria secrets winkel whaaaaaaaaa <3. Dat kennen we in Nederland niet. Hihi. En ik heb een uur rond gelopen en m'n ogen uit gekeken in het hard rock café en mezelf maar getrakteerd op een mooie sweater.
Nou na al dat geshop was het tijd om de Hollywood signs van wat dichterbij te bekijken dus daar gingen we dan. De heuvels in. Geen toerist te zien! We hadden de hele heuvel voor ons zelf, dus ruimte voor leuke foto's. Daarna zijn we naar de teerpunten gereden, wat stinken die dingen zeg pfffff haha. Schijnbaar zijn daar grote archeologische vondsten gedaan. Oh en daarna gegeten bij een tentje waar je je hamburger zelf mocht samenstellen dat was gaaf om te doen. Toen mocht ik voor het eerst rijden. Een automaat. Dat is wel ff wennen. Ik mag niks met m'n linkervoet doen en niet schakelen haha. Erg wennen. En die gigantische snelwegen is ook wel even wennen "just stay in your lane". Rechts inhalen is de normaalste zaak van de wereld. Haha. Maar goed Daar gingen we dan op weg maar m'n favoriete bezigheid; dierentuinen bezoeken. Hallo LA ZOO!! Wat een gigantisch park en wat een variatie aan dieren. Helaas deed m'n lievelingsdier de schildpad een winterslaapje.
Savonds was het tijd om wat inkopen te doen, dus op naar de wallmarkt, wat een gigantische winkel. 3 verdiepingen. En ze hebben er alles. Echt alles! Ik heb er echt vol verwondering en verbazing rond gelopen. Een AH XL winkel is hier niets bij. Hadden we een winkel wagentje nodig? Eigenlijk niet. Tot dat Mitchel iets leuks zag en hoppa hij kwam terug met een karretje. Weet je waarom? Ze hebben hier roltrappen speciaal voor de winkel wagentjes haha. En een lol dat we hadden.

De volgende dag was het tijd om De grote stad te verlaten. Onderweg zijn we gestopt bij palm springs. Een leuk pittoresk stadje waar Marilyn M. is ontdekt. Daarna reden we door naar ons eerste natuurpark. Eenmaal aangekomen hadden we maar een kwart benzine, dat was volgens d'r park Ranger wel erg krapjes aan dus het resultaat op zoek naar een pomp. Tja en dan sta je dan bij zo'n pomp. Met de grote vraag: wat gaat er in. We hebben de hele auto op de kop gehaald. Het was nergens te vinden. Dus dan maar op de proef: hij klinkt niet als een diesel dus dan maar gewoon benzinehaha. Nou de gok was goed. 1,5 uur later waren we dan eindelijk bij yoshua park. Wat groot wat groot! Ik heb m'n ogen uitgekeken tijdens het rijden. Van kale vlaktes. Tot vlaktes vol cactussen tot vlaktes vol met de bekende yoshua bomen. Toen we met de auto naar boven gingen, ging het SNEEUWEN. Ja dat hebben wij weer. Veels te vroeg voor deze periode. Eenmaal boven aankomen raad je het al. Geen barst te zien haha alleen maar witte mist. Naja dan maar op weg naar Kingman, waar we die nacht zouden slapen, een hele lange rit over route 66 en andere wegen (3,5 uur) Eindeloze wegen zonder ook maar iemand tegen te komen en zonder dat er ook maar een stadje in de buurt ligt, raar is dat. Maar de kop is eraf want deze rit heb ik helemaal gereden #trots.

De next day was het tijd voor de grand canyon. Een maal daar aangekomen: SNEEUW. En 0,0 meter zicht. Dus de canyon? Geen canyon kunnen zien. Wat een teleurstelling. Enige wat wel nog leuk was is dat we wilde rendieren hebben gezien die vlak voor ons langs passeerden, een mooi plaatje zo door de sneeuw. En ik heb in de winkel maar even een grand canyon muts en warme handschoenen gehaald. (Mooi is anders... Maar wel heerlijk warm) Maar goed: wij waren er hoor! De grand canyon in de sneeuw. Ook ongewoon voor deze tijd van het jaar. We hebben afgesproken dat we onze reis zo om gaan gooien dat we zeker nog een keer terug gaan de komende weken. Toen we de auto startten kwam er nog een niet zo leuke verrassing: het motor lampje ging branden :(. Dus omrijden naar de dichts bijziende verhuur bedrijf (2 uur omrijden) daar kregen we gelijk een andere auto mee. Helaas wel een wat oudere type jeep. We hebben hem Bassie genoemd. Van Bassie en Adriaan haha. Nou daar gingen we dan eindelijk weer op weg naar Page. Waar we rond 21:30 zouden aankomen. 20 min voor aankomst: snelweg ineens dicht. De enige keuze leek links af (geen bordje of wat te zien) dus dat maar gedaan. Maar de TomTom werd daar niet blij van. Dus uit eindelijk maar weer terug gereden. En toen vonden we een heeeeel klein bordje bij de weg afsluiting dat we dus eerst een heel stuk terug moesten rijden en dat daar de omleiding liep. Nou wat een logica. Wat een hell van een dag. Met dank aan Michel veilig aangekomen. Wat een rit! Pas om 00:00 plofden we allebei in ons kingsize queensbed.

We hoopten de volgende dag eindelijk op goed zicht. En de weergoden waren ons goed gezind. We zijn maar monument valley gereden. Ik kan gewoon niet beschrijven hoe alleen de ritten die we zonder bewolking maken door USA er uit zien! Fantastisch gewoon. Eindeloze vlaktes met gigantische rode gebergten tot zo ver je kunt kijken. Het ene moment rij je hoog door de bergen, door de sneeuw. Een half uur later zie je geen vlokje meer en alleen maar rood zand. Monument Vally was ook geweldig. (Zie foto's)
Onderweg naar onze eindbestemming die dag: Moab, kwamen we ook nog een mooie berg tegen met een gat er in. En ik dacht. Daar klim ik ff op. Nou jeetje. Dat moet je niet doen op je sneakers haha. Glibberde glij glij. Maar het is ons allebei gelukt. Met als resultaat weer een fantastisch uitzicht. Die avond kwamen we eindelijk eens bij daglicht bij ons motel aan. Een diervriendelijk hotel dat wel! Wat een honden hahaha niet te zuinig.

De volgende dag zijn we naar het park Arches gereden. Wandel schoenen aan! Onze eerste wandeling. Naar een punt, hoe geweldig. Een gigantische boog! (The Delicate Arch) Je voelt je wel heel klein dan. En het uitzicht is geweldig (zie ook de panaroma foto die ik heb gemaakt)
Daarna zijn we naar dead horse point gereden, ook een fantastisch park met mooie uitzichten.
Ik moet wel even wennen aan die rust hoor. Ben mezelf ook wel een beetje tegen gekomen die dag maar dan is goed. Daar is deze vakantie ook voor. Even bij tanken en tot rust komen :)

Na een heel groot ontbijt... Pfff hoe krijg ik het allemaal weg... Kom zo wel wat kilootjes aan. Zijn we vandaag afgereisd naar cedar city. We laten de oranje bergen achter ons. En komen nu in het gebied wat bekent staat om z'n landbouw gronden. Kortom gele grond en groene bergen. Vandaag hebben we de stad even verkend en gegeten bij de aller lekkerste pizza tent ever!!! (Centro woodfired pizza)
Gezien sneeuw ons achter volgt gaan we daar maar eens het beste uit halen. Want we gaan skiën!!!
Eens kijken of ik iedereen van de berg af kan mee sleuren tijden mijn verwoede pogingen om te skiën haha.

Ohw en bedankt voor alle leuke reacties! Erg fijn om te lezen.

• 27 November 2013 - 06:44

MM:

Erg leuk verhaal, enjoy Vegas !!!

• 27 November 2013 - 14:51

Ton + Famillie:

Leuk om dat allemaal te lezen
    Hopelijk heb je nog een plezierige tijd daar.

Groetjes, Pa. Ma & Ton

• 27 November 2013 - 20:17

Gerard Verdonk:

Prachtig verhaal en mooie foto's.

Wat doen jullie veel indrukken op!!!
    Zie uit naar het volgende reisverslag.

Heel veel plezier verder !!!

Groeten
    Gerard & yvonne