Op naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marian Raanhuis - WaarBenJij.nu Op naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Marian Raanhuis - WaarBenJij.nu

Op naar Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Marian

01 Oktober 2012 | Thailand, Chiang Mai

Hier weer een update uit Thailand.

Op de laatste dag in Bangkok zijn we naar de wijk Siam geweest.
Als praat over luxe.. een giga shopping mall waar alle winkels van zowel hengelo als enschede wel in passen.
Je had daar van alles. Op de begane grond had je het grootste zee aquarium van Azie. En op de overige etages kon je uitleven op: auto's, bowlingbaan, 3 bioscopen, het complete interieur van een Airbus A380, samsung apple nokia en blackberry winkels EN jawel een H&M! wat erg grappig was om te zien dat je hier voor de H&M in een RIJ moet staan.. en wachten tot je naar binnen mag... haha.

Daarna zijn wij op zoek gegaan naar de Sky bar (bekend van de film: The Hangover 2) toen we na een half uur lopen (zwetend) aankwamen bleek het gesloten te zijn. Mitchel zette zijn puppy oogjes op, en we hebben na veel slijmen en toch voor elkaar gekregen om een kijkje te nemen op de bovenste verdieping. Wat een luxe en uitzicht. Btw je kunt hier een appartement huren voor slechts 80.000 bath (2000 euro) per vierkante meter! haha.

Toen was het tijd om de metro te pakken naar Centraal Station.
Na 2x in een sky train te hebben gezeten en daarna overgestapt op de metro, kwamen we er achter (vlakvoor dat we er bijna waren) dat we een giga omweg hadden gemaakt (lees: Rondje) haha. Maar goed, aldoende leert men... haha

Toen was het tijd voor onze 13 uur durende trein tocht naar Chiang Mai (Ligt in het Noorden van Thailand). De maaltijden waren goed en na een potje kaartje zijn we maar eens op ondekkingsreis gegaan door de trein. Na 2 coupes kwamen we in een soort van zit coupe waar je een biertje kon bestellen (ander drinken hadden ze ook niet). Er werdt gelijk ruimte voor ons gemaakt dus zijn we er maar eens gaan zitten. Na 5 min ging het licht uit. De disco bal aan.. en het feest kon beginnen. We bleken in een soort van Disco coupe te zitten... o o ohw wat een gezelligheid. De muziek ging van top 40 naar oude nummers zoals: de macarena, abba etc. Om 23:00 ging de stekker er uit.
Na al dat bier (ze serveren 640 ml flessen! ) was het tijd om een tussenstopje te maken naar de wc. Mitchel had eefje en mij al geinformeerd over een " gat in de grond" wc. DUs daar ging ik dan... in een schommelende trein... Tjonge jonge wat een uitdaging... haha.
Het " grappige" was dat er ook een gewone wc was en mitchel dit gewoon wist.. maar hij moest even met ons de draak aan steken.. BEDANKT mittie! we zijn een ervaring rijker.
Nou daarna ons bedje maar eens opgezocht...
Ik lag boven in en Eefje en Mitchel hadden beide een beneden bed.
Mijn nachtrust was om te huilen omdat mijn pijn aan mijn kaak steeds erger werdt... Daarnaast was het schommelen erg wennen.
Maar goed, met af en toe een half uurtje slaap hebben we het overleeft.
Na 1 uur en 3 kwartier vertraging kwamen we aan in Chiang Mai.
Hier hebben we ingecheckt in ons Hostel.
Daarna gelijk op zoek naar een Tandarts.

Na 5 min lopen doemde het hyper moderne tandarts gebouw voor ons op. Gelukkig hadden ze nog een gaatje ;) .
Eefje is heel lief met mij mee geweest naar binnen en samen hebben we uitgelegd wat er aan de hand was. Ik werd naar een rontgen ruimte geloods waar een 360 graden foto van mij werdt gemaakt (hyper modern ding).
Na de foto bleek dat mijn tandvlees zwaar ontstoken te zijn. En het zou ook evt nog mijn kies zelf kunnen zijn. Omdat we te kort in Chiang Mai zijn gaf de tandarts me pijnstillers en een antibiotica kuur mee.
Al met al heeft dit mij gekost:
15 euro voor de rontgen foto (JA JA! jullie lezen het goed! )
en 35 voor alle medicatie..
Daar kan NL nog een puntje aan zuigen! WAUW.
@Frido, bedankt voor je wijze medicijnen raar via de SMS. Ik ben je erg dankbaar.

De pijn is redelijk nu te onderdrukken dmv pijnstillers. De rest van de dag hebben we niet veel gedaan. Eefje was ook niet zo lekker te pas.. het zal wel door het vies benauwde weer komen. Dat is altijd even wennen.

Morgen gaan we de jungle in voor 2 dagen..
Dus 2 dagen, spinnen, muggen, slangen en hopelijk olifanten.
BACK 2 BASIC.
We zijn reuze benieuwd.
en hopelijk is de pijn een stuk minder morgen.

We laten jullie zsm weten hoe we het hebben gehad!
Liefs uit Chiang Mai, Eefje, Mitchel en Marian.

@ Ekmefje, ja raar he, normaal lees ik altijd trouw jou reisverslagjes. Wel ontzettend gaaf dit. We gaan de eind deze week naar het zuiden. Dus als je tips hebt, benoem ze zeker :) we zijn er blij mee.
Oh en nog een vraag, hoe upload jij foto's op je blog. want geen enkele pc hier tot nu toe pakt onze Camera of telefoon via de usb poort...

@ fam Raanhuis,
Het jeuken begint ook wel een beetje.. Muggen hier volop..
Mooi om te horen dat Karin geslaagd is! kwam idd vast door het 3x klokje luiden haha.
Hoe is het met Saar???
xxx



  • 01 Oktober 2012 - 20:07

    Ria T:

    Op vakantie en dan last van tandvlees of kies; niet fijn. Hopen dat het met de medz die je meekreeg wegblijft tot je weer op NL bodem bent. Leuk om te lezen dat hyper modern en super old skool elkaar ontmoeten.
    Blijf genieten (en bloggen)!

  • 01 Oktober 2012 - 20:25

    Ton W:

    wat hebben jullie al veel gezien/gedaan in een paar dagen....

  • 01 Oktober 2012 - 20:46

    MM:

    Mooi verhaal, goed bezig,
    Raantje rocks !!

  • 01 Oktober 2012 - 22:34

    Femke:

    Ikke jaloers!!!
    Heerlijk weer dit verslag! Ik wist dat de trein een succes ging worden!
    Het zuiden:
    Ik vond kho phanang; bottle beach erg mooi en relaxt! En je moet natuurlijk nog "een emmer met drank met een rietje" drinken en op een full moon party zijn geweest! Zet maar op je to-do-list! En daar lopen olifanten overal :) :)
    Ko phi phi en krabi staan bij mij bovenaan! Kanotochten, tempels, wilde apen, prachtige stranden, snorkelen, zucht.... Ik moet nog heel lang wachten!!
    Als je weer terug bent in bangkok MOET JE GAAN ETEN IN HET HOOGSTE GEBOUW MET DE GOUDEN TEMPEL! 84 verdiepingen hoog, vet gaaf!!
    Wel jurk aan en high heels anders kom je niet binnen.
    Dit schiet mij even te binnen, zal ff mijn fotoboek doorspitten voor je!
    Nog heel veel plezier!!
    Enne rustig aan met je gezondheid!
    Niet als ik met een beestje terug komen, heb er nog last van!!
    Kus

  • 03 Oktober 2012 - 09:35

    Ton:

    Hey Sis

    Idd niet leuk van kiespijn/onstoken tandvlees!
    Maar dat het zo goedkoop is woaw ;P maar dat wist ik alang (Hangover 2) ;P

    Met Saar is alles verder goed en je huisje staat er nog :)

    Veel plezier in de Jungle verder

    Groetjes, Ton

  • 04 Oktober 2012 - 09:46

    Yvonne Verdonk:

    Geweldige ervaring.

    Mitchel, volgens mij wordt het tijd dat je stopt met roken. Dit is beter voor je conditie.

    Heel veel plezier nog met z'n allen !!!!!

    Yvonne Verdonk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marian

Hallo, welkom op mijn profiel. Hier vind je mijn reisverslagen. Veel leesplezier!

Actief sinds 26 Sept. 2012
Verslag gelezen: 735
Totaal aantal bezoekers 27862

Voorgaande reizen:

23 September 2016 - 17 Oktober 2016

Down under - Australie

29 September 2015 - 21 Oktober 2015

Florida & the Bahamas

25 September 2014 - 16 Oktober 2014

Marian en Sanne verkennen Indonesië

17 November 2013 - 10 December 2013

USA here we come!

26 September 2012 - 16 Oktober 2012

Mijn eerste verre reis naar Thailand

Landen bezocht: